'Support documentbeheer moet regionaal'
"Alleen door regionale knowhow te koppelen aan professionele producten en support bereik je de juiste combinatie", stelt directeur Indirect Sales van Ricoh Nederland Wilco van Bezooijen.
"Zeker ondernemers in het midden- en kleinbedrijf stellen meer vertrouwen in een lokale documentenspecialist, omdat zij elkaar al jaren kennen en weten dat ze op elkaar kunnen bouwen. Vaak is het ook een kwestie van gunnen."
Ricoh is daarom recent gestart met het openen van zogenoemde Document Centers in Nederland. Het zijn er nu twaalf, maar het bedrijf wil er op korte termijn nog vier bij. De centra zijn gespecialiseerd in documentmanagementoplossingen en leveren op regionaal niveau kopieerapparatuur, printers, faxen en diensten aan het midden- en kleinbedrijf.
"Klanten krijgen zo advies van lokale specialisten die bekend zijn met de specifieke regionale vragen en eisen. Daarmee is de service snel en persoonlijk, maar heeft ze de expertise van een internationaal grote speler", meent Van Bezooijen.
Ricoh (voorheen Nashuatec) heeft het Nederlandse hoofdkantoor in ‘s-Hertogenbosch, maar is actief in meer dan 50 landen. Er werken wereldwijd 83.400 mensen bij het bedrijf.