Succesvolle lancering Supermarkt TV
Supermarkt TV van POSTV is direct na de lancering al een groot succes. Het bedrijf heeft contracten gesloten met vooraanstaande adverteerders als Nestl Purina, Peijnenburg, Grolsch, John West, Yakult en Pepsico.
Supermarkt TV biedt adverteerders de mogelijkheid om hun producten direct onder de aandacht te brengen van de doelgroep. Groot voordeel is dat consumenten de boodschap te zien krijgen op de plek waar aankoopbeslissingen worden genomen: de winkelvloer.
Sturen
Groot voordeel van Supermarkt TV is voor adverteerders dat ze aankoopbeslissingen kunnen benvloeden. POSTV presenteert onderzoekcijfers waar uit zou blijken dat maar liefst 68 procent van de bezoekers van een supermarkt van gedachten verandert na het zien van een reclameboodschap op een televisiescherm boven het schap. Bijna de helft (44 procent) ruilt het gekozen product na het bekijken van de beelden om. Zijn wij consumenten inderdaad zo makkelijk te benvloeden?
Omzet
Supermarkten op hun beurt profiteren kosteloos van extra aandacht voor bepaalde producten. Het feit dat content op de juiste plaats, op de juiste tijd en voor de juiste doelgroep te zien is, stimuleert de omzet. Supermarkt TV is bestemd voor supermarkten met een oppervlakte van meer dan 1.000 vierkante meter of met meer dan 10.000 shoppers per week.