Strato sluit webwinkelier aan op miljoenenassortiment

Redactie Baaz
Door producten van andere e-tailers aan te bieden, maak je je eigen webshop interessanter voor bezoekers. Klanten van Strato kunnen daar voortaan EasyProfit voor gebruiken.
Het is niet bijzonder moeilijk een webwinkel te openen, maar klanten trekken en binnenhouden is een ander verhaal; veel e-tailers hebben hier moeite mee. Als producten niet op voorraad zijn gaan bezoekers direct ergens anders kijken. Is het assortiment te klein, dan verliest de winkel relevantie en hebben bezoekers minder zin om terug te komen.

Groter assortiment
Strato, een aanbieder van webwinkel pakketten, presenteert deze week hun nieuwe dienst EasyProfit, dat deze problemen moet aanpakken. Door het assortiment van een webwinkel te linken aan het assortiment van andere winkels, kan een e-tailer opeens veel meer producten aanbieden. Andersom heeft de winkelier opeens veel meer afzetkanalen voor de eigen producten beschikbaar. Wie het slim aanpakt vergroot zijn omzet en pakt aantrekkelijke premies.
De affiliate partners zijn afkomstig uit het Zanox-partnerprogramma, met vijftien miljoen producten. De webwinkelier kan zelf instellen welke producten klanten te zien krijgen en ook wannr.

Klantcomfort
Producten van partnershops zijn voor klanten duidelijk als 'extern' aangegeven, tenslotte moeten de partners ook de afhandeling verzorgen. Strato denkt nog na over de vraag wat de beste manier van communicatie naar de klant is over bijvoorbeeld de bestelstatus en aflevertijden. Een klant kijkt er misschien toch vreemd van op als er opeens e-mails binnenkomen van een (buitenlandse?) partnershop, zelfs als dit bij aankoop vermeld stond. Als klant wil je tenslotte het liefst met maar n partij te maken hebben. Wat er echter de schermen gebeurt, is minder belangrijk, zolang het maar goed gaat.


Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie