Namespotting: de opvallendste en mafste merk- en bedrijfsnamen
Netwerkbureau De Naamafdeling bedenkt merknamen, productnamen, namen voor bedrijven, producten of diensten, maar is ook altijd op zoek naar opvallende bestaande namen. Dat noemt men namespotting.
'Velen doen inmiddels met ons mee en spotten de leukste, grappigste en opvallendste namen. De resultaten van ruim 5 jaar namespotting hebben wij gebundeld in een boek dat begin december verschijnt. Bekijk hier de preview. Koop het boek hier', aldus de makers Richard Otto en Hans Prummel.
'We worden dagelijks geconfronteerd met honderden merknamen. Slechts weinigen daarvan zullen ons echter bijblijven. Een opvallende merknaam is daarom van groot belang. De naam wordt immers nog eerder geconsumeerd dan het product of dienst zelf.'
De mannen achter Namespotting
Merknamenspecialist Prummel (De Naamafdeling) heeft samen met mediaondernemer Otto (Tens Media) de 500 leukste, slimste, merkwaardigste en meest opvallende merknamen en bedrijfsnamen in een boek verzameld. Denk aan opmerkelijke namen als pedicure Bel me Teen, Cafetaria Hans & Frietje, Bakkerij Slager en Beenhakker revalidatiemiddelen.