Mobiele telefoon is Zwitserse zakmes van 21e eeuw
Consumenten hebben de mobiele telefoon al een tijd stevig omarmd en benutten steeds meer functionaliteiten. Naast telefonie maakt de consument gebruik van navigatie, fotografie, muziek en TV op zijn of haar mobiel. Volgens Rob Soors dAncona laat het bedrijfsleven hier kansen liggen.
Mobiele relatie
Het bedrijfsleven weet de mobiele consument steeds beter te vinden, maar is niet in staat om een mobiele relatie te bouwen. Wil een bedrijf meer klantinformatie en beweegredenen van de consument leren kennen, dan is de mobiele telefoon het instrument bij uitstek. Het lokaliseren van de klant, het verstrekken van maatwerkinformatie (gebonden aan de plaats en de tijd) en de klant begeleiden met route-informatie is mogelijk met mobiele technologie.
Hokjes
Om inzicht te hebben in de grillige consumentenbehoeften is het noodzakelijk om te weten wat de consument doet en waar en hoe laat hij dat doet. De veranderlijke en individuele consumentenbehoeften zijn tijd- en plaatsafhankelijk en kunnen alleen nog mobiel worden benvloed, aldus Soors dAncona. De individualistische consument laat zich niet meer indelen in hokjes en sociale welstandsklassen, maar maakt individuele keuzes. Door de toegenomen mobiliteit, wordt informatie over de locatie waar iemand zich bevindt steeds belangrijker. Personalisatie en lokalisatie maken diensten gerelateerd aan de mobiele telefoon veel toegankelijker en relevanter. Informatie wordt hierdoor waardevoller voor de consument n het bedrijfsleven. De mobiele telefoon, onder andereals marketinginstrument, wordt het Zwitserse zakmes van de 21e eeuw.
Bron: persbericht