MMID, Picnic en Venios maken kans op Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie
Drie bedrijven staan in de finale voor de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie 2018. De Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) reikt deze onderscheiding voor grensoverschrijdend bedrijfssucces dit jaar voor de elfde keer uit.
Uit alle aanmeldingen maakte de jury een selectie van drie finalisten. Tot de selectie behoren designbureau MMID, online-supermarkt Picnic en IT- en energiedienstverlener Venios.
Vanaf vandaag kan iedereen stemmen op deze drie genomineerden via www.dnhk.org/prijsvoordeeconomie. Het bedrijf met de meeste stemmen gaat de onderscheiding winnen. Hieronder volgt een korte inleiding van de genomineerden:
MMID
Dit Nederlands industrieel ontwerpbureau ontwikkelt een hybride incubator voor pasgeborenen voor het Duits medische bedrijf Dräger Groep. Multidisciplinaire teams van ontwerpers en belanghebbenden creëren een innovatief medisch technologisch product dat in 2017 de Red Dot Award in de categorie ‘Best of the Best’ won.
Picnic
De Nederlandse online supermarkt start-up Picnic wil de wereld van het winkelen veranderen en het marktaandeel van online aankopen aanzienlijk vergroten. Dankzij de app zijn de lijnen met de consument kort en biedt Picnic een modern en duurzaam alternatief voor traditionele supermarkten. Na groot succes in Nederland is het bedrijf sinds dit jaar ook actief op de Duitse markt.
Venios GmbH
De IT- en energiedienstverlener Venios uit Frankfurt heeft samen met de Nederlandse netbeheerder Stedin een project uitgevoerd waarbij een flexibel Smart Grid is gecreëerd. Een EU-referentieproject. Sinds 2012 ontwikkelt het IT-bedrijf innovatieve softwareoplossingen voor het efficiënt omgaan met nieuwe uitdagingen in de energievoorziening.
Op 13 november vindt de prijsuitreiking plaats in Den Haag.