Medewerkers verdienen betere manager
Sinds 1 maart 2024 heeft Inkrease BV het digitale platform BeterVoorJeMensen.nl gelanceert, ontworpen om organisaties te helpen met de ontwikkeling van hun managers door middel van online trainingen. Uit het rapport van de Gallup Group, een wereldwijd opererend consultancybureau, met de titel “The State of the Global Workforce” blijkt dat het slecht gesteld is met de medewerkersbetrokkenheid. Nederland vormt daarop geen uitzondering. De sleutel tot deze betrokkenheid ligt voor 70% in de handen van de directe manager. Daarom biedt het platform online trainingen voor managers om de medewerkersbetrokkenheid te verhogen.
Met de oprichting van het BeterVoorJeMensen platform wordt er een oplossing voor het stimuleren van de medewerkersbetrokkenheid geboden. Deelnemers treffen diverse workshops, cursussen en presentaties aan die managers een (nog) betere manager maken. De trainingen zijn kwalitatief hoogwaardig en gericht op de praktijk. Doordat het platform digitaal is kan de deelnemer zelf het tempo en het moment bepalen wanner ze de lesstof willen volgen. Verder zijn er diverse masterclasses en podcasts beschikbaar van sprekers met autoriteit in de wereld van de managers in Nederland.
Voor alle branches
Het platform is ontworpen om zowel kleine als grote ondernemingen te ondersteunen. Het is gericht op managers die leidinggeven aan een team van medewerkers, onafhankelijk van de branche waarin ze werken. Door deze opleidingen te volgen wordt de Employee Experience van de medewerker verbeterd. Dit zorgt voor een hogere betrokkenheid, lager ziekteverzuim en lagere verloopcijfers. Uit het onderzoek van Gallup blijkt dat het uiterst zinvol is hier in te investeren.
Initiatiefnemer Dries Vinke, ondernemer uit Wierden die al meer dan 100 bedrijven heeft geholpen met hun prestatiemanagement vertelt hierover: “Managers zijn de achilleshiel van de organisatie. Vaak worden hele goede medewerkers benoemd tot manager omdat ze bijvoorbeeld een goede accountant, technicus, verpleegkundige of verkoper zijn. Ze zijn goed in hun vak maar zijn het ook goede managers? Hoe gaan ze om met het Human Capital van de onderneming? En hoe worden die managers aangestuurd vanuit de organisatie? Daar schort het vaak aan.”