Kenzo rekent af met clichés in sterke commercial
De meeste commercials voor dure parfums zijn over de top en onrealistisch. Denk aan de hordes vrouwen die achter je aan komen rennen als je dat ene luchtje opspuit. Deze commercial van Kenzo is alles behalve cliché.
Spike Jonze
De commercial, die eigenlijk meer een korte film is, is geregisseerd door Spike Jonze, bekend van onder andere Her en Being John Malkovich. Naast het regisseren van films doet Jonze ook vaak commercials. Zijn commercials hebben vaak een humoristische ondertoon en drijven de spot met het desbetreffende merk of product. Een zeer effectieve aanpak.
Kenzo World
In de commercial zien we een dame, Margaret Qualley (dochter van actrice Andie MacDowell), die wegloopt uit een chique theaterzaal om vervolgens out-of-control door de gangen te dansen. De titel is niet voor niets ''My Mutant Brain''. Onderweg naar buiten, waar een gigantisch oog van bloemen staat te wachten, likt ze aan sculpturen, maakt ze een ravage van de prachtige gangen door haar laser-vingers en drijft ze de spot met andere gasten. Aan het einde springt ze door het bloemenoog, de verpakking van het nieuwe parfum 'Kenzo World'.
De choreograaf, Ryan Heffington, heeft ook de veel bespotte music video ‘Chandelier’ van Sia gechoreografeerd.