Hoe je meer kunt halen uit sponsoring van podcasts
Het maken van podcasts is een fijne manier om je onderneming of product onder de aandacht te brengen. Veel ondernemers maken hier dan ook graag gebruik van. Met podcasts kun je ook geld verdienen, dit gebeurt in de vorm van sponsoring. Maar hoe kun je dit het beste doen?
Rainmaker.FM
De mannen van Rainmaker.FM maken zelf ook podcasts, maar dan met het doel om anderen iets te kunnen leren. In deze aflevering vertellen Jerod Morris en Jon Nastor alles over sponsoring van podcasts. De tips die ze geven zijn natuurlijk ook toe te passen op andere vormen van marketing waarbij sponsoring gebruikt wordt.
Sponsoring
De aflevering duur een halfuur, perfect om even tussendoor te luisteren. Er komen in de podcast drie belangrijke punten naar voren. Zo moet je altijd op zoek gaan naar nieuwe kansen binnen de sponsoring, en je moet dan ook goed weten waar je precies naar op zoek bent en hoe je een sponsor kunt binnenhalen. Ook moet je goed voorbereid zijn op een onverwachte kans, zodat je meteen toe kunt slaan als deze zich aandient. Als laatste gaan ze in op de voordelen van het runnen van een show, niet alleen een simpele podcaster. Bij podcasting is het van belang dat je je publiek meeneemt in je verhaal en ze niet alleen laat luisteren maar ze ook een ervaring meegeeft.