Bol.com duurzamer: 'Belangrijke stap richting klimaatneutraal winkelen'
Voldoende bescherming
Indien noodzakelijk dan zorgt bol.com wél voor gepaste bescherming van het artikel. Al wil de webwinkel ook dit op een zo verantwoord mogelijke manier proberen. Bol.com introduceert hiervoor onder meer een verzendzak van gerecycled plastic. Bovendien beperkt bol.com het gebruik van karton en opvulmateriaal, zodat ook dit op een zo verantwoord mogelijke manier gebeurt.
Efficiënt verpakken
Olaf van den Brink, directeur Logistiek van bol.com, vindt efficiënt verpakken momenteel een van de grootste uitdagingen. 'Waarom zou je artikelen als e-commercebedrijf überhaupt nog in een doos inpakken als dat eigenlijk niet nodig is? Voor artikelen als ventilatoren, frituurpannen, strijkijzers, printers, koffiezetapparaten en luiers biedt de eigen verpakking van het artikel al genoeg bescherming.'
Klimaatneutraal winkelen bij bol.com
Van den Brink ziet de huidige stap dan ook als een flinke zet vooruit. 'Het verzenden van minstens 3,5 miljoen artikelen per jaar zonder bol.com-doos is een belangrijke stap richting klimaatneutraal winkelen bij bol.com in 2025. We weten dat we nog veel stappen moeten zetten om onze doelstellingen te realiseren, maar door het elke dag beter te doen, halen we een nog duurzamere e-commerce dichterbij.'
LEES OOK: Bol.com: 'Verwacht hadden we de prijs niet, maar het voelt bijzonder goed'
CO2-uitstoot bol.com
Verpakkingen maken ongeveer 20 procent uit van de totale CO2-uitstoot van bol.com. Omdat dit een substantieel aandeel is, kan bol.com met duurzame verpakkingsmaatregelen een aanzienlijke impact maken op het verkleinen van de directe ecologische voetafdruk.