ZOE van Renault moet elektrisch rijden nog aantrekkelijker maken
De Autosalon van Parijs was het toneel van de introductie en de verkoopstart van de Renault ZOE met de nieuwe Z.E. 40-batterij.
Europa’s bestverkochte massageproduceerde elektrische auto is daardoor veelzijdiger dan ooit en zeer betaalbaar. De Renault ZOE biedt een aantrekkelijke verhouding tussen prijs en actieradius ten opzichte van alle elektrische concurrenten. Met de nieuwe Z.E. 40-batterij moet de ZOE bewijzen dat Renault voorop blijft lopen op het gebied van elektrisch rijden.
Renault is in Europa de leider op de markt van elektrisch aangedreven auto’s en wil de verkoop van emissievrije auto’s op nog grotere schaal stimuleren door de introductie van de ZOE met de nieuwe Z.E. 40-batterij. De auto is vanaf januari leverbaar in Nederland.
Het Franse automerk heeft voor de ZOE een gamma van innovatieve connected services ontwikkeld. Om het reizen te vereenvoudigen, maakt de Z.E. Trip app in combinatie met de Z.E. Pass het nog eenvoudiger om de batterij op te laden bij openbare laadpunten overal in Europa.
Online diensten Renault
De online diensten worden in de eerste helft van 2017 verder uitgebreid met een nieuwe smartphone-app die ook navigatie van deur tot deur biedt. De connectiviteit van de ZOE maakt het mogelijk om het laden van de batterij in te plannen op momenten dat de energietarieven en daaraan verbonden CO2-emissies het laagst zijn.
Renault heeft ook de uitrustingsniveaus aangepast en een nieuwe top of the range versie geïntroduceerd. De ZOE BOSE is gericht op een doelgroep die op zoek is naar exclusiviteit. De overige uitrustingsniveaus zijn voorzien van nieuwe uitrusting en stylingdetails.