Zo versterk je je zakenrelaties tijdens de feestdagen

Zo versterk je je zakenrelaties tijdens de feestdagen

Redactie Baaz

De feestdagen zijn de periode waarin je geniet van de gezelligheid en warmte, samen met je dierbaren. Daarbij is het de uitgelegen kans om tijdens deze tijd van het jaar je waardering te tonen aan de mensen met wie je samenwerkt. Dit kunnen klanten zijn, maar ook je zakenrelaties. In deze blog geven wij tips voor hoe je hier op een speciale manier invulling aan kunt geven, zodat jij je zakenrelaties kunt versterken.

Gepersonaliseerde relatiegeschenken

Een van de meest effectieve manieren om je waardering te tonen, is door een relatiegeschenk cadeau te doen. Laat bijvoorbeeld kerstballen bedrukken met je bedrijfslogo, en geef dit unieke cadeau aan je relaties. Ze zijn zowel functioneel, de ontvanger kan deze ophangen in zijn kerstboom, maar ook zijn ze een leuke herinnering aan de samenwerking die jullie hebben. Afhankelijk van de soort relatie die je hebt met je klant, kies je een gepersonaliseerd relatiegeschenk uit. Sommige klanten zullen een klassiek cadeau zoals een mooi notitieboek waarderen, anderen vinden een creatiever cadeau leuk. Door de geschenken af te stemmen op je klant, zal deze zich gezien, erkend en gewaardeerd voelen. 

Persoonlijke bedankjes

Een persoonlijk bedankje kan een goede indruk maken, terwijl het helemaal niet veel tijd of moeite hoeft te kosten. Denk aan een handgeschreven kaartje die je persoonlijk schrijft voor al je zakenrelaties, met daarbij een kleinigheidje zoals diverse kerstgeschenken die bij je relaties passen. Laat merken dat je je relaties erg waardeert en ernaar uitkijkt om het volgende jaar weer met ze samen te werken. Daarbij is een mooie wens natuurlijk nooit mis. Het maakt je bedrijf weer wat menselijker, en daarmee laat je een blijvende indruk achter. Ook kun je vlak voor de feestdagen even bellen met je klanten, om bij te praten en ze de beste wensen te doen voor het nieuwe jaar. Laat merken dat je enthousiast bent om de samenwerking voort te zetten. Door deze betrokkenheid creëer je een diepe band met je klanten. 

Sociale media

Sociale media is een goede manier om in contact te blijven met je klanten en je doelgroep. Je kunt op diverse manieren gebruikmaken van de verschillende sociale media platforms. Plaats een leuke foto op Instagram met een feestelijk tintje, waarin je je volgers fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar wenst. Of maak bijvoorbeeld een video waarin je iets zegt over het afgelopen jaar en je wensen voor het komende jaar, voor zowel jouw bedrijf als voor je klanten. Deze video kun je plaatsen op kanalen als Instagram en Facebook, zodat je zo veel mogelijk mensen op een persoonlijke manier benadert. Stimuleer interactie met de video door bijvoorbeeld te vragen naar het hoogtepunt van het jaar van je zakenrelaties. Misschien hebben zij wel een bijzonder doel behaald tijdens het afgelopen jaar, of hebben ze juist een bijzonder doel gesteld voor het nieuwe jaar. Door weer te reageren op de berichten die zij achterlaten op jouw post, laat je een positieve indruk achter en leg je een goede basis voor het nieuwe jaar.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie