Zo haal je generatie Y binnen
Om deze jonge talenten – geboren tussen 1980 en 2001 – te binden is het van belang dat de werkgever een actieve bijdrage levert aan hun ontwikkeling. Daarnaast moeten deze medewerkers natuurlijk worden uitgenodigd om zelf de regie over hun carrière te nemen.
Werkgevers doen er goed aan erachter te komen wat de interesses zijn van deze millennials, en nog belangrijker, wat hun wensen zijn als het gaat om ontwikkeling. Dit blijkt uit het whitepaper van Profile Dynamics, ontwikkelaar van de gelijknamige drijfverenanalyse.
Generatie Y is zelfverzekerd
Generatie Y bestaat uit een enthousiaste, optimistische en zelfverzekerde groep mensen die behoorlijk veeleisend kan zijn. Ze willen steeds meer, want werk moet leuk, uitdagend en bovenal divers zijn. Generatie Y wil iets bereiken in het leven en dus ook in hun loopbaan.
Door ontwikkelkansen op maat aan te bieden, krijgen de jonge talenten de kans meer uit hun carrière te halen, hierdoor blijven ze geprikkeld. Daarnaast zorgt het op maat maken van ontwikkelkansen ervoor dat deze altijd goed aansluiten bij hun wensen.
Stimulerende werkomgeving
'Een stimulerende werkomgeving met een eindeloze stroom aan leer- en ontwikkelmogelijkheden, dát is waar generatie Y naar op zoek is', vertelt Wilma Kuipers, Director Business Development bij Profile Dynamics. 'Hun verlangen naar innovatie en creativiteit moet bevredigd worden. De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is door ontwikkelmogelijkheden te personaliseren, ofwel op maat te maken. Generatie Y beoordeelt hun werkgever niet alleen op de vraag hoe boeiend en afwisselend het werk is, maar ook hoe sterk ze geprikkeld en uitgedaagd worden. Door hen de kans te geven zich binnen de organisatie te ontwikkelen, op de wijze die zij zelf kiezen, kun je jonge talenten aan de organisatie binden.'
Voor meer informatie over het binden en boeien van generatie Y, download het whitepaper hier.