Zaken die je niet mag vergeten op een beurs

Zaken die je niet mag vergeten op een beurs

Redactie Baaz

Wanneer je als een ondernemer op een beurs staat, is dit een goede manier om je bedrijf op de kaart te zetten. Dit is het ultieme moment om in contact te komen met potentiële klanten. Maar er zijn natuurlijk wel een aantal punten waar je op moet letten voordat je de beurs op gaat. Want hoe maak je nou eigenlijk de beste indruk op potentiële klanten? We vertellen het in dit artikel.

Inrichting van je stand

De inrichting van jouw stand is misschien wel het belangrijkste punt wat je niet mag vergeten. Je wilt immers dat je opvalt voor het voorbijgaande publiek en ze bij jou komen stoppen voor meer informatie. Maar hoe val je op tussen alle andere ondernemers? Dat kan heel eenvoudig! Bestel een beachflag en bedruk deze met jouw eigen logo of een opvallende foto. Zo weet je zeker dat je opvalt.

Promotiemateriaal

Als de bezoeker je eenmaal heeft gevonden, langskomt om meer informatie te vergaren en naar jouw verhaal komt luisteren, zorg er dan voor dat je de bezoekers iets mee kan geven met alle aanvullende informatie. Kies er bijvoorbeeld voor om flyers, folders of brochures te laten drukken. 

Een flyer kan je gebruiken om korte informatie te geven over een actie, evenement of product. In een folder staat meestal iets uitgebreidere informatie en afbeeldingen. Hierin kan je kort en bondig samenvatten wat de keuzemogelijkheden zijn. Een brochure wordt vaak gedrukt om grote stukken tekst in te zetten. Heb jij een heel uitgebreid product of dienst aan te bieden? Gebruik dan een brochure zodat er geen onduidelijkheden zijn voor jouw (potentiële) klant. 

Laat ook genoeg visitekaartjes drukken. Hier ga je sneller doorheen dan je zou denken. Uitdelen is ook ontvangen. Zo hebben jij en jouw potentiële klant, direct elkaars gegevens. Zo kun je na de beurs gemakkelijk contact opnemen met elkaar.

Stay top of mind

Als de (potentiële) klant zijn rondes door de beurs weer gaat maken, wil je natuurlijk iets meegeven waardoor jij top of mind blijft. De voorkeur gaat dan uit naar iets wat ze kunnen gebruiken en niet iets dat in de prullenbak belandt. Goede opties zijn: pennen, koffiemokken of notitieboekjes. Zolang het product altijd en overal gebruikt kan worden, is jouw logo altijd in beeld. En dat is iets wat je natuurlijk wilt! 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie