Yahoo gaat advertenties anders rangschikken
Yahoo Nederland heeft een nieuw rangschikkingsmodel voor zoekmachineadvertenties voor zijn partnernetwerk aangekondigd. In het model speelt de kwaliteit van de advertentie een belangrijke rol.
De positie van de advertentie wordt in het nieuwe model bepaald door een mix van kwaliteit en het bedrag dat de adverteerder biedt. Het geeft gebruikers relevantere advertenties die beter aansluiten op de ingevoerde zoekopdracht, zo belooft Yahoo.
De kwaliteit van advertenties wordt voor adverteerders inzichtelijk via een kwaliteitsindex. De kwaliteit wordt bepaald door de verwachte prestatie van de advertentie en prestaties uit het verleden. Deze gegevens worden gerelateerd aan die van andere advertenties, die op hetzelfde moment worden vertoond. Advertenties met een hogere kwaliteit zullen in het nieuwe model doorgaans een hogere positie in de zoekresultaten verkrijgen.
Adverteerders met een kwalitatief betere advertentie ten opzichte van andere advertenties die op hetzelfde moment worden getoond, kunnen tegen een lagere prijs een hogere positie in de zoekresultaten krijgen, zo licht Yahoo Nederland toe. Met andere woorden, relevantie wordt beloond.
De kwaliteit van advertenties wordt voor adverteerders inzichtelijk via een kwaliteitsindex. De kwaliteit wordt bepaald door de verwachte prestatie van de advertentie en prestaties uit het verleden. Deze gegevens worden gerelateerd aan die van andere advertenties, die op hetzelfde moment worden vertoond. Advertenties met een hogere kwaliteit zullen in het nieuwe model doorgaans een hogere positie in de zoekresultaten verkrijgen.
Adverteerders met een kwalitatief betere advertentie ten opzichte van andere advertenties die op hetzelfde moment worden getoond, kunnen tegen een lagere prijs een hogere positie in de zoekresultaten krijgen, zo licht Yahoo Nederland toe. Met andere woorden, relevantie wordt beloond.