Webwinkel Vakdagen verwacht flinke groei in bezoekersaantal

Webwinkel Vakdagen verwacht flinke groei in bezoekersaantal

Redactie Baaz
Facebook, Google, Miele, Thuiswinkel.org, Marktplaats, fonQ. Het is slechts een greep uit de vele bedrijven die tijdens de Webwinkel Vakdagen een keynote geven. De vakbeurs, georganiseerd voor organisaties die zich bezighouden met e-commerce, vindt in 2017 in Utrecht plaats op 18 en 19 januari. Het is de elfde editie van het evenement en hét moment om topsprekers uit de wereld van de e-commerce te ontmoeten.

De Webwinkel Vakdagen is uitgegroeid tot een evenement waar 250 exposanten aanwezig zijn, 180 sprekers acte de présence geven en naar verwachting een recordaantal van 11.000 bezoekers naartoe komen. Evenals voorgaande jaren vindt de beurs in Jaarbeurs Utrecht plaats.

Extra doelgroepen

In de 2017-editie van de Webwinkel Vakdagen is er een aantal doelgroepen toegevoegd ten opzichte van de beurs in 2016, te weten: overheid, travel en B2B. Online is voor deze nieuwe doelgroepen het toverwoord naar de toekomst toe, wat betekent dat de betrokken partijen en bedrijven zich in de kansen en valkuilen moeten verdiepen die hier bij horen. De Webwinkel Vakdagen speelt hierop in met een bijhorend programma met presentaties en exposanten.  

Meer sprekers

Het aantal sprekers dat tijdens de Webwinkel Vakdagen inzicht geeft in de uitdagingen en kansen die horen bij het online zakendoen, is opnieuw toegenomen. Aanwezig zijn bijvoorbeeld: bol.com, Belsimpel.nl, BVA Auctions, Domino’s Pizza Netherlands & Belgium, Pathé Bioscopen, NS International, Greetz en Vacanselect. Het is slechts een greep uit vele presentaties van zowel startende als inmiddels volwassen webwinkelbedrijven. Onderwerpen als marketing, logistiek, betaaloplossingen en technologie zijn goed vertegenwoordigd.

Informeren en netwerken

'De e-commerce sector groeit als kool en nieuwe initiatieven en technologieën schieten uit de grond. We doen er alles aan om bezoekers en exposanten een interessant programma voor te schotelen, zodat ze zich kunnen informeren. Daarnaast zijn de Webwinkel Vakdagen uiteraard ook een goed netwerkmoment', aldus Han Bosman, directeur van beursorganisator OGZ.

Uitdagingen voor retailsector

De retailsector is nog altijd leidend op e-commerce gebied. Bestaande en nieuwe bedrijven staan voor grote uitdagingen. Bosman: 'Het kunnen bieden van een gepersonaliseerde, geïntegreerde en naadloze winkel-ervaring staat voor elk van deze retailbedrijven centraal. Ongeacht kanaal of toestel. Klanten willen altijd en overal kunnen shoppen. De opkomst van e-commerce heeft geografische beperkingen weggevaagd en een veel grotere transparantie gebracht in het retail landschap. Barrières tussen online en offline, maar ook tussen retailer en toeleverancier verdwijnen. Winkeliers realiseren zich meer dan ooit tevoren dat zij moeten investeren en evolueren om te kunnen overleven. Op de Webwinkel Vakdagen in ieder geval geen gebrek aan bedrijven die ze hierbij graag ondersteunen.'

Historie Webwinkel Vakdagen

De Webwinkel Vakdagen is in 2007 gestart als een kleine, specialistische vakbeurs voor een destijds nog jong vakgebied. Inmiddels is de beurs, met 11.000 bezoekers en een beursvloer van 15.000 vierkante meter, uitgegroeid tot een van Europa’s grootste webwinkel beurzen. Dit jaar vindt de elfde editie plaats. De beurs is gratis toegankelijk en de deuren van de Jaarbeurs Utrecht zijn op woensdag 18 en donderdag 19 voor bezoekers geopend van 10.00 tot 17.00.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie