Wat moet je als ondernemer op Instagram plaatsen?
Instagram is hot. Het kan voor een hoop exposure zorgen, maar het leven van een ondernemer is niet zo glamorous als de gemiddelde Instagram-ster. Gelukkig gaat het niet alleen om foto’s van supergezonde maaltijden en fitgirls & boys, het gaat meer om het verhaal.
Wat moet je als ondernemer op Instagram plaatsen?
Gebruik Instagram als een visualisatie van je bedrijf. Wanneer mensen voor het eerst op je account terecht komen willen ze meteen een indruk krijgen van het verhaal dat je wilt vertellen. Laat je producten zien, en geef je werknemers een gezicht. Wat wil je uitstralen als bedrijf? Probeer dat beeld te vormen. Een goede en vooral leuke beschrijving onder een foto is ook erg belangrijk. Neem daarom ook de tijd om een tekstje te bedenken.
Picture perfect
Het lijkt er soms op dat er op Instagram een perfecte wereld wordt geschetst, een soort droomwereld waar iedereen deel van uit wil maken. De realiteit is echter niet zo rooskleurig. Wie wil er nu uren per dag kwijt zijn om een soort schijnwaarheid te creëren? Het hoeft allemaal niet zo perfect. Het enige dat je nodig hebt is een goede camera, en de gemiddelde smartphone voldoet al aan die eis. Het kan zijn dat het in het begin een beetje onwennig is, maar hoe vaker je iets plaatst, hoe meer het een routine wordt.
Kortom laat vooral zien wat jij als merk of bedrijf wilt uitstralen. En de foto’s hoeven er echt niet super gelikt uit te zien, integendeel, hou het lekker authentiek.