Virtuele werelden blijvertje voor adverteerders

Redactie Baaz
Als het aan de top 100 van grootste adverteerders ligt, zijn virtuele werelden als Second Life een blijvertje.

De virtuele wereld Second Life trok het afgelopen jaar zoveel free publicity dat het een negatief effect begon te hebben. Tel daarbij op de twijfels rond de daadwerkelijk hoeveelheid actieve leden en het losbandig sexleven van een deel van de virtuele bewoners en de vraag hoe lang Second Life nog zou bestaan, was snel gesteld.

Toch blijkt uit het onderzoek van EPN dat men Second Life wel degelijk serieus neemt als marketingtool, al is het voor de aanwezige bedrijven nog niet profijtelijk, vertelt EPN-directeur Tom van der Maas. EPN, Platform voor de informatiesamenleving, heeft onderzoek gedaan onder de top 100 adverteerders. Van de vijftig respondenten gaven 28 aan zakelijke mogelijkheden te zien in virtuele werelden, vijftien zijn er al actief. Volgens Maas is het voordeel van een virtuele wereld dat adverteerders werkelijk kunnen observeren hoe hun doelgroep zich gedraagt en hoe ze met hun product of dienst omgaan.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie