‘Uitgaven online adverteren halen die van tv-reclame in’

‘Uitgaven online adverteren halen die van tv-reclame in’

Redactie Baaz

Vanaf 2016 zal er in de VS voor het eerst meer worden uitgegeven aan online marketing dan aan televisiereclames.

De afgelopen decennia was televisiereclame het belangrijkste advertentiemedium, maar door de opkomst van on-demand streamingdiensten en de enorme aantallen mensen die veel tijd online doorbrengen komen deze uitgaven onder druk te staan. Amerikanen spenderen volgens het onderzoek bijna de helft van de tijd die zij aan media besteden aan internet, een groei van vijfenveertig procent ten opzichte van 2009. Ondertussen daalde de tijd dat er voor de televisie wordt gezeten met twee procent.

Volgens het onderzoek gaat er in 2019 in de Verenigde Staten 103 miljard dollar om in online marketing, terwijl televisie nog ‘maar’ goed is voor 86 miljard dollar. Mediabedrijven proberen zich met nieuwe diensten ondertussen steeds meer op het online publiek te richten, waardoor de aandacht voor traditionele televisiereclame nog verder daalt. De meeste marketing gaat nu zitten in e-mail, sociale media, reclamebanners op websites en marketing in zoekmachines.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie