Telegraaf met cost per action-advertenties
Marcel Udo, manager van Telegraaf Online, zegt: "Deze uitgaven komen meestal uit het Verkoop-budget, omdat men daar meestal exact weet wat een lead of een nieuwe klant mag kosten. Bij cost per action betaal je nooit meer dan wat je zelf aangeeft." Om het cost per action-model in te voeren, sloot De Telegraaf een samenwerkingsverband met ClickDistrict, die de techniek voor zijn rekening neemt.
Adverteerders leveren eerst hun beschikbare beeldmateriaal aan en zetten dat in het Telegraaf-systeem. Vervolgens geeft de adverteerder aan hoeveel hij maximaal wil betalen. Degene die het meest betaalt voor een bepaalde positie ziet zijn advertentie verschijnen. ClickDistrict rekent dat om naar de prijs voor een effectieve CPM en volgt de prestatiemetingen. Slecht presterende uitingen worden uit het netwerk verwijderd.
Het vandaag ingevoerde adverteermodel geldt enkel voor beeldreclame en is van toepassing op onverkochte commerciele ruimte op sites van De Telegraaf, de krant. In de loop van de maanden wordt het netwerk uitgebreid met nagenoeg alle eigen websites.