Teamleader zorgt voor inzicht en gemak bij KG Online Marketing
Het in gebruik nemen van Teamleader heeft bij KG Online Marketing geleid tot een enorme tijdwinst en kostenbesparing. De afzonderlijke systemen voor CRM, facturatie, spreadsheets, telefonie en offertes werden de deur uit gedaan en konden allemaal worden vervangen door één online oplossing.
Vanaf 1 januari 2016 wordt bij KG Online Marketing gewerkt met Teamleader en kunnen ze nu de hele klantreis, van het eerste contact tot de facturatie, vanuit één systeem regelen. Hanno Buiten, directeur bij KG Online Marketing aan het woord over de samenwerking met Teamleader.
Snelle overstap
'Tot ruim een jaar geleden werkten we met allerlei losse programma’s en tools voor onder meer het opslaan van contacten, factureren en telefonie', aldus Hanno. 'We vonden het tijd om hier één oplossing voor te vinden.'
Voor KG was de hoofdreden voor de transitie tijd- en energiebesparing. Maar ook zorgen voor meer inzicht voor zowel consultants als de directie was voor het online marketing bureau een reden om op zoek te gaan naar een andere oplossing. 'Het kost veel tijd en energie om steeds informatie uit verschillende tools te moeten halen. Daarbij hadden onze consultants weinig inzicht in de situatie en status van klanten. Zij konden bijvoorbeeld niet zien of een factuur nog open stond.'
'Onze belangrijkste eis was dat we bij de overstap daadwerkelijk alles in één systeem konden zetten en niet alsnog met verschillende tools zouden moeten werken. Daarbij wilden we het kunnen gebruiken voor ons marketing automation systeem. We zijn op zoek gegaan naar de beste oplossing en al snel kwamen we bij Teamleader terecht. In slechts één maand gingen we van de beslissing, naar de volledige overstap en konden we vanaf januari 2016 volledig aan de slag met het nieuwe systeem.'
Sneller werken door één oplossing
'Teamleader voldeed aan onze verwachtingen en biedt de mogelijkheid om één keer in te loggen en zo van alle functionaliteiten gebruik te maken. Door Teamleader hebben de consultants veel meer inzicht in alle informatie over de klanten en staat alles centraal op één plek. Daarbij is de urenregistratie enorm verbeterd. De consultants kunnen hun urenverantwoording invoeren en vakanties en verlof zijn gemakkelijk te plannen. Ten slotte hebben wij een veel beter overzicht van hoeveel uren iedereen maakt en kunnen we precies zien hoe hoog de workload is. Zo kunnen we makkelijk bepalen of er geschoven moet worden in de planning. Dit alles samen levert een grote tijdbesparing op voor zowel de consultants als de directie. Door Teamleader hebben we afscheid kunnen nemen van alle andere systemen en besparen we ook een hoop kosten.'
Finetunen op eigen voorkeuren
'Teamleader is flexibel en als gebruiker kun je gemakkelijk kiezen om bepaalde modules wel of niet te gebruiken. Zo kan je de oplossing precies aanpassen aan jouw wensen. Als marketingbureau heeft Teamleader nog een functionaliteit waar wij heel blij mee zijn. We hebben de oplossing namelijk gekoppeld aan ons marketing automation systeem. Hierdoor worden alle leads die wij binnen halen automatisch ingevoerd in Teamleader.'
'Maar andersom worden tags die wij in Teamleader invoeren ook meteen doorgevoerd in het marketing automation systeem. Dit betekent dat wanneer iemand zich inschrijft voor de nieuwsbrief, de contactgegevens meteen worden uitgewisseld naar Teamleader. Zo kan alles vanuit daar worden geregeld. Vanaf de eerste lead, tot sales die contact opneemt, project opstarten, uren verdelen over de consultants, urenverantwoordingen tot de maandelijkse facturatie. Met deze koppeling tussen Teamleader en het marketing automation systeem kan je interessante dingen doen. Je kunt er je marketing mee uitvoeren, maar ook de sales aanjagen.'
Ontwikkeling en feedback gaan hand in hand
'Teamleader groeit keihard en dat merken wij af en toe ook. Zo komen we soms kleine bugs tegen die horen bij een dergelijk snel groeiend bedrijf. Aan de andere kant, het voordeel van de startup mentaliteit van Teamleader, is dat deze hick-ups razendsnel worden opgelost. Wij helpen graag bij de ontwikkeling van Teamleader en geven constant feedback. Zo helpen zij ons bij de bedrijfsvoering en kunnen wij hen helpen met de verdere ontwikkeling. We hebben geen moment spijt gehad van onze keuze voor Teamleader en kijken uit naar de verdere toekomst met deze online oplossing.'