Teamleader Marketplace laat ondernemers experimenteren met nieuwe apps

Teamleader Marketplace laat ondernemers experimenteren met nieuwe apps

Redactie Baaz

Teamleader heeft een nieuw platform gelanceerd: de Teamleader Marketplace. Op dat platform biedt Teamleader 100 integraties met productiviteitsapps voor MKB-bedrijven, van boekhoudapplicaties en Microsoft Office tot meer niche toepassingen zoals Stripe en Mollie.

'Met de Marketplace zetten we een belangrijke stap naar een community van Europese MKB'ers die elkaar helpen en steunen in hun zoektocht naar meer productiviteit en competitiviteit,' vertelt Jeroen De Wit, CEO van Teamleader.

Teamleader bedient meer dan 5.000 MKB-klanten in heel Europa, en biedt op dit moment al een veertigtal integraties met allerhande productiviteitstoepassingen. De Teamleader Marketplace brengt alle integraties overzichtelijk bij elkaar, en breidt het aanbod uit met zo’n 100 veelgebruikte applicaties geschikt voor het MKB.

Jeroen: 'We zagen dat ontwikkelaars al spontaan toepassingen aansluiten op onze Teamleader API, maar onze 5000 klanten bleken daar niet altijd van op de hoogte. Vandaar dat het moment ons rijp bleek om alle integraties te bundelen op één overzichtelijke plek: de Marketplace. In één moeite door hebben we het aanbod van integraties fors uitgebreid, onder meer met de Microsoft Office suite, dat door een groot deel van de MKB’ers wordt gebruikt.'

Op de Marketplace kunnen Teamleadergebruikers gemakkelijk alle integraties doorzoeken. Dankzij plug-and-play zijn ze meteen inzetbaar in de organisatie. Ook het beheer van bestaande integraties kan voortaan in de Marketplace. Zo voorziet de single sign on-functie dat gebruikers meteen ingelogd zijn op externe applicaties.

Ecosysteem op maat 

Binnenkort kunnen gebruikers en externe ontwikkelaars ook zelf integraties creëren met Teamleader. Daarvoor zal Teamleader API Evangelists aanstellen, die gebruikers en developers zullen bijstaan om toepassingen te koppelen.

'Er bestaan dergelijke ecosystemen voor grote bedrijven, waarmee ze hun applicaties makkelijk kunnen integreren en personaliseren. Onze missie is en blijft om MKB'ers de middelen te verschaffen om even concurrentieel en innoverend te zijn. Onze Marketplace is daarin een cruciale stap', legt de CEO van Teamleader uit.

Na de digitalisering, de personalisering

Vorig jaar nog deed Teamleader een onderzoek onder MKB'ers over hun productiviteit en work/life-balance, waaruit bleek dat ze gemiddeld 55 uur per week werken, én dat administratief werk een eeuwig pijnpunt blijft bij ondernemers. Uit het onderzoek bleek bovendien dat ondernemers die de stap naar digitalisering zetten, meer tijd overhouden voor vrije tijd of om te investeren in de groei van hun bedrijf.

'Het was altijd onze bedoeling om met Teamleader te evolueren van een product naar een platform voor MKB’ers. Teamleader is voor veel Europese MKB’ers een eerste stap naar digitalisering. Eens die stap gezet, krijgen gebruikers vertrouwen om meer te gaan personaliseren en te experimenteren,' aldus Jeroen De Wit.

'De Marketplace biedt een antwoord op die zoektocht. Het past bovendien perfect in onze langetermijnvisie: we willen een Europese community van MKB’ers bouwen rond Teamleader, die elkaar op alle mogelijke manieren bijstaan en steunen om te ondernemen en te groeien. Op die manier willen we hen helpen om uit te blinken.'




 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie