Studenten helpen retailondernemers met social media
De komende maanden gaan 100 tweedejaars Small Business & Retail Management-studenten aan de slag met de socialmedia-strategie van 25 Haagse retailondernemers en winkelgebieden. Om het project te realiseren slaat Smart Shopping Den Haag de handen ineen met de Haagse Hogeschool.
'We zien dat veel retailondernemers graag actiever willen zijn met social media, maar niet zo goed weten hoe. Met dit project bieden we ze daar handvatten voor. De animo was groot en zeer divers; we ontvingen aanmeldingen van zowel winkelgebieden en boetieks als van conceptstores en zelfs strandtenten', aldus Hester Bunnik van Smart Shopping Den Haag.
Socialmedia-strategie retailondernemers
Het project begint nu met fase één. In groepjes van vier leren de studenten de betreffende ondernemer of het winkelgebied kennen en doen zij onderzoek om een socialmediastrategie te (her)ontwikkelen. Deze wordt tijdens een pitchavond aan de ondernemer/het winkelgebied gepresenteerd en na akkoord geïmplementeerd in fase twee. In totaal zullen de studenten en ondernemers een kleine vier maanden samenwerken.
Smart Shopping
Smart Shopping is een werkveld van het Haags Retailpunt en richt zich op het versterken van winkelgebieden aan de hand van innovatie en het omarmen van nieuwe technieken. Hierbij staat SMART niet alleen voor ‘slim’, maar ook voor Service, Makkelijk, Aantrekkelijk, Relevant en Toegankelijk. Oftewel, samen met (collectieve) retailers en professionals aan de hand van slimme en praktische tools optimaal inspelen op de veranderende wensen en behoeften van de consument.
Op de foto van links naar rechts: Michiel Ingen Hoesz (retailondernemer), Ronald Visser (Haagse Hogeschool), Karsten Klein, Hester Bunnik (Smart Shopping Den Haag) en Marvin Bakker (retailondernemer). Fotograaf: Richard Mulder