Stap 3: Maak van bezoekers klanten
Nu je zowel organisch (op de inhoud van je website) als op bedrijfsnaam goed vindbaar bent, moet je de bezoekers zien om te zetten in klanten. Hiervoor gelden drie eisen:
- - Contactgegevens
- - Call to Action
- - Contactformulier
Contactgegevens
Plaats je contactgegevens op een vaste en logische plek, bijvoorbeeld rechtsboven. Voorkom zoekplaatjes. We worden met zijn allen ongeduldiger en gaan snel opnieuw zoeken in Google als we niet kunnen vinden wat we zoeken, zo ook de contactgegevens. Plaats je de contactgegevens onderaan de pagina, zorg er dan voor dat ze direct zichtbaar zijn. In vakjargon: plaats de contactgegevens boven de vouw (onderkant webbrowser).
Call to Action
Roep in alle teksten de bezoekers op om actie te nemen. Maak het ze duidelijk en gemakkelijk. Het liefst via opvallende knoppen met concrete acties. Welke van de onderstaande twee teksten zullen de meeste reacties oproepen?
Knop: Bel me
Link: Wilt u meer weten, druk dan op deze link en wij nemen contact met u op
Contactformulier
Een bezoeker aan jouw website wil eerst weten wat je voor hem kunt betekenen alvorens zijn volledige doopceel te lichten. Houd contactformulieren daarom kort en krachtig. Vraag alleen de absoluut noodzakelijke gegevens op. Meestal volstaan een naam en een telefoonnummer of e-mailadres. Plaats het contactformulier direct in het artikel, dus niet via een link. Dit levert een extra handeling op en dat schrikt af.
Samenwerking met Toomba
Toomba is een landelijk opererend bedrijf dat zich sinds 1997 specialiseert in het ontwikkelen en implementeren van zeer gebruiksvriendelijke webapplicaties. Hierbij werken zij samen met een netwerk van partners om de best mogelijke oplossing voor onze klant te realiseren. Voor Baaz.nl zette Toomba de belangrijkste stappen om je vindbaarheid te verbeteren op een rij. Om je op weg te helpen lanceerde Toomba een webpagina met speciale aanbiedingen voor Baaz-lezers. De pagina bij dit artikel kun je hier vinden.