Samenwerking betaalplatform Adyen met H&M
Het Amsterdamse betaalplatform Ayden heeft een belangrijke stap gezet. Het bedrijf heeft namelijk H&M als klant binnen gehengeld, zo meldt het ANP. Het platform gaat zowel online betalingen als die in winkels verwerken.
Adyen past goed bij H&M
De eigenaar van Ayden, Pieter van der Does, is zeer content dat de samenwerking van start gaat. 'Ze passen goed bij ons. Ze zijn online goed zichtbaar, hebben veel fysieke winkels en zijn internationaal bekend', zegt Van der Does. 'Ze richten zich ook op het samenbrengen van al die onderdelen.'
LEES OOK: Adyen naar de beurs
Stormachtig debuut Adyen
Ayden ging in mei jongslede nog naar de beurs, wat destijds naar schatting van Bloomberg ongeveer 5 tot 10 miljoen euro waard was. Het doel van de beursgang was naar verluidt niet om er financieel beter van te worden, maar was bedoeld om investeerders naar het bedrijf toe te lokken. Het bedrijf bezit reeds een aantal grote klanten, zoals Uber, Netflix en Spotify.