Primeur: Skype for Business in Volvo 90
‘We kennen het allemaal: je zit in de auto en wil deelnemen aan een conference call’, zegt Anders Tylman-Mikiewicz, President Consumer Connectivity Services bij Volvo Car. ‘Je worstelt met je smartphone en laat hem vallen, óf je bent de pincode vergeten op het moment dat de conferencecall begint. Het is niet de beste manier om een belangrijk telefoongesprek te beginnen. Daarbij komt nog eens dat je aandacht niet bij het verkeer is. Met ‘Skype for Business’ behoren deze ongemakken tot het verleden.’
Miljoenen werknemers en werkgevers
‘Skype for Business’ van Microsoft wordt wereldwijd gebruikt door miljoenen werknemers en -gevers. Het geeft de inzittenden van de Volvo S90, V90 (Cross Country) en XC90 de mogelijkheid hun geplande gesprekken te bekijken, inclusief de gegevens van alle deelnemers. Om deel te nemen hoeft de gebruiker slechts het centrale 9-inch touchscreen aan te raken.
‘Skype for Business’ is een nieuwe grote stap voorwaarts voor wat betreft de connectiviteit van onze auto’s’, vervolgt Anders Tylman-Mikiewicz. ‘In combinatie met autonoom rijden zien we mogelijkheden als deze uiteindelijk leiden tot een toekomst waarin bijvoorbeeld managers minder tijd in hun kantoor hoeven te besteden. Het is het begin van een volledig nieuwe visie op hoe we onze tijd in de auto doorbrengen.’
Skype-wens van Volvo
De integratie van ‘Skype for Business’ sluit naadloos aan op de wens van Volvo om het leven van de berijders van zijn auto’s gemakkelijk en veiliger te maken. Met de samenwerking met Microsoft bekijkt Volvo ook de mogelijkheden van Cortana. Met deze slimme persoonlijke assistent is een vloeiende spraakherkenning mogelijk. En wanneer het inzicht heeft in het dagelijks leven van inzittenden kan het door hun behoeften te voorspellen hun leven verder vergemakkelijken.
‘Volvo loopt voorop in de erkenning dat werk steeds mobieler wordt’, zegt Ben Canning, Director of Product Management van ‘Skype for Business’ bij Microsoft. ‘We zijn ontzettend blij dat we de mogelijkheden van de modernste manier van vergaderen kunnen uitbreiden naar de Volvo 90-serie.’ Door de samenwerking met Microsoft en Ericsson – dat Volvo voorziet van cloud-gebaseerde oplossingen – blijft het Zweedse merk innovatieve diensten en functies ontwikkelen en aanbieden aan de groeiende groep Volvo-rijders.
Zo min mogelijk afgeleid ‘Bij Volvo Car werken we al jaren aan ‘in-car’ communicatie. Van de ingebouwde telefoonsets uit de jaren tachtig en de vroege jaren negentig tot de huidige standaard mogelijkheden met Bluetooth®. We hechten groot belang aan het makkelijker maken van het leven van de Volvo berijder, zodat ze zich kunnen focussen op hun veiligheid en zo min mogelijk afgeleid zijn’, besluit Anders Tylman-Mikiewicz.