Platform Detailhandel adviseert tegen webwinkel
De voorzitter van het Platform Detailhandel waarschuwt ondernemers met een fysieke winkel om geen webwinkel te openen. Dat leidt tot procenten omzetverlies.
Voorzitter Herman van der Geest reageert op een onderzoek van het Ruimtelijk Planbureau, dat stelt dat de handel op internet als gevolg heeft dat bepaalde winkeltypes uit binnensteden verdwijnt.
Een logische reactie voor ondernemers met 'bakstenen' winkels lijkt om dan ook maar een internetwinkel te openen, maar hierdoor missen ze direct omzet uit impulsaankopen, aldus Van der Geest.
Baaz.nl meent dat impulsaankopen k in webwinkels zijn in te passen. Een goed voorbeeld is de webwinkel van Bol.com die bij de online 'kassa' vaak nog een laaggeprijsde aanbieding doet, die is gerelateerd aan de aankoop. Vanzelfsprekend vraagt dit wel om een goed ontworpen webwinkel, maar dat geldt voor de'brick and mortar' tegenhanger ook.