Op zoek naar een UC-oplossing? Dit zijn 5 redenen om voor 3CX 15.5 te kiezen

Op zoek naar een UC-oplossing? Dit zijn 5 redenen om voor 3CX 15.5 te kiezen

Redactie Baaz
Met betrekking tot functionaliteit en gebruiksgemak kent 3CX weinig gelijken. Inmiddels is het uitgebreide unified communications-systeem aanbeland bij versie 15.5. We zetten al het nieuws voor je op een rij.

1. Volledig vernieuwde webclient

3CX maakt gebruik van open standaarden en dat is met de webclient niet anders. Vandaar dat deze volledig is geoptimaliseerd voor browsers als Firefox en Chrome. De interface is op de schop gegaan en volledig vernieuwd waardoor navigeren nog natuurlijker en prettiger aanvoelt. Je hebt de beschikking over de volledige features van het systeem.

2. Bellen vanuit populaire CRM-systemen

Click2call is met 15.5 sterk verbeterd. Nu kunnen gebruikers slechts met een enkele klik vanuit vele populaire CRM-systemen bellen. Gebruik je Google Chrome, dan is het tevens mogelijk om de Google Chrome-extensie te installeren. Deze stelt je in staat om te bellen naar nummers op webpagina’s. Bovendien hoef je hier geen enkele plugin voor te installeren.

3. Ingebouwde softphones en switchboard

3CX biedt zonder extra kosten softphones voor organisaties aan waarmee je gesprekken managed vanaf je desktop. Ook kun je hiermee gesprekken ontvangen via het telefoonsysteem in je organisatie, dus je mist geen gesprek meer en bent altijd bereikbaar wanneer jij dat wilt. Tevens heb je bij het 3CXsysteem de beschikking over een switchboard waarmee je zelf kunt bepalen hoe jij je gesprekken wilt ontvangen. Hiermee is het ook mogelijk om via een drag-and-dropsysteem gemakkelijk en snel gesprekken door te verbinden. Hiermee is het systeem dus ook uiterst geschikt voor call centers en recepties.

4. Conferencing voor iedereen

3CX maakt gebruik van WebRTC waarmee videoconferencing via de browser mogelijk is zonder extra plugins te installeren. De dienst, 3CX WebMeeting, zit overigens inbegrepen bij elke 3CX installatie, dus extra licenties zijn niet nodig. Dat scheelt behoorlijk in kosten en betekent dat je vanuit één oplossing kunt communiceren en bovendien samenwerken. Participanten kunnen vanaf elke locatie deelnemen aan een videovergadering zonder dat ze hiervoor moeten inloggen of software installeren.

5. Systeem- en device-onafhankelijk

Naast integratie met veel CRM-systemen en softwarepakketten als O ce 365 en Google Contacts, maakt het ook niet uit wat voor systemen je gebruikt in je organisatie. 3CX is te gebruiken op zowel Windows en Linux, als in de cloud. Ook de mobiele clients zijn deviceonafhankelijk met zowel ondersteuning voor Android als iOS en softphones voor Windows en macOS. Tevens heeft 3CX ervoor gezorgd dat hun oplossing flexibel te implementeren is. Dit betekent dat je het systeem gemakkelijk kunt installeren op mini-pc’s van bijvoorbeeld Intel, Zotac, Shuttle en Gigabyte. Dit maakt 3CX dan ook bijzonder aantrekkelijk voor organisaties die niet de beschikking hebben over een aparte serverruimte.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie