Ondernemer Mauro Wilson Estevao start crowdfunding om Friendly Fashion op de kaart te zetten
Duurzaam kleding merk Mausons is een crowdfundcampagne gestart via het platform CrowdAboutNow om met zijn merk een nieuwe standaard te creëren binnen de fashion industrie
De missie van de ondernemer is om de wereld te laten zien wat er vandaag de dag mogelijk is op het gebied van hoogwaardige kledingproductie, en laten zien dat het anders kan binnen de huidige mode industrie. Samen met 25 betrokken investeerder is al ruim 30.000 euro opgehaald om het merk op de kaart te zetten. Het uiteindelijke doel is om een bedrag van 65.000 euro op te halen.
Friendly Fashion
Estevão is de trotse oprichter van het duurzame kledingmerk Mausons, waar onderbroeken en T- shirts worden gemaakt van beukenhoutpulp. Mausons is opgericht na de geboorte van zijn dochter, Nova Lou. Als vader wilde hij namelijk graag impact maken om zo de wereld mooier achter te laten voor haar. Het antwoord vond hij in het duurzame kleding. Het productieproces van Mausons speelt zich af in Europa en met beukenhoutpulp heeft Estevão een duurzaam alternatief op [stof] gevonden. Na een jaar te hebben gebouwd aan zijn merk is Estevão er klaar voor om het product naar een nieuw level te tillen en het hogere segment te verduurzamen met zijn friendly fashion.
Positive impact
Het opzetten van het bedrijf Mausons is Estevão niet komen aanwaaien. Op 9-jarige leeftijd wordt hij door zijn Angolese ouders alleen op een vliegtuig naar Europa gezet, via Portugal komt hij uiteindelijk aan in Nederland. Toen hij op zijn 18e verplicht werd om Nederland te verlaten, kreeg Estevão’s asielzoekersprocedure landelijke media-aandacht: familie en vrienden begonnen de actie ‘’Mauro moet blijven’’. “Na een intensieve periode kreeg ik een verblijfsvergunning, en mocht ik definitief in Nederland blijven wonen. De periode was niet makkelijk, toch kijk ik er positief op terug en heeft het mij doorzettingsvermogen en wilskracht gebracht. Die mindset neem ik mee in alles wat ik doe.” Aldus Estevão.
Crowdfunding
Om de collectie uit te breiden met T-shirt, overhemden, sweaters en sokken is de jonge ondernemer een crowdfunding campagne gestart. Op die manier worden de plannen gefinancierd door een groep betrokken investeerders in plaats van ervaren beleggers. “Het is echt te gek hoeveel mensen vertrouwen hebben in mij en mijn plannen, de reacties (en investeringen!) zijn hartverwarmend” aldus de ondernemer. Het bedrag van 65.000 euro moet vóór 13 mei worden behaald om de plannen uit te voeren, de teller staat inmiddels op 31.969 euro. Naast een rendement van 4% worden de investeerders beloond met extra’s.
Voor meer informatie zie www.mausons.nl
Geïnteresseerde kunnen mee doen via Crowdfunding Mausons