Ondernemen met AI: Textmetrics behaalt mijlpaal van 40.000 klanten

Ondernemen met AI: Textmetrics behaalt mijlpaal van 40.000 klanten

Redactie Baaz
Textmetrics, een tech-bedrijf dat gespecialiseerd is in tekstverbetering op basis van artificial intelligence (AI), heeft ondanks de coronacrisis een uitstekende eerste vier maanden van dit jaar achter de rug. Er werd het drievoudige aan contracten met grote bedrijven afgesloten in vergelijking met vorig jaar. Door de coronacrisis werken medewerkers veel van thuis, waardoor de behoefte bij bedrijven en organisaties om een strakke grip op de communicatiekwaliteit naar klanten en contacten te hebben, sterk toeneemt. Ook is het nog belangrijker geworden om geen doelgroepen uit te sluiten, bijvoorbeeld op het gebied van gender of laaggeletterden, en om informatie online eenvoudig vindbaar te maken.

In de afgelopen periode werden onder andere contracten met Randstad, Independer, Allianz en ING getekend, waarmee het totaal aantal gebruikers van het platform boven de 40.000 uitgekomen is.

Digitalisering in coronattijd

De coronacrisis zorgt voor een sterk toenemende digitalisering bij bedrijven en organisaties in hun contacten met klanten, met belangrijke voordelen zoals gemak, snelheid en efficiëntie. Dit vraagt echter veel van organisaties en hun medewerkers die nu vanuit huis werken. De behoefte naar doeltreffende communicatie met klanten neemt sterk toe en dient naar een hoger niveau getild te worden. Tegelijk moeten kosten, misverstanden en extra handelingen geminimaliseerd blijven.

Marcel Leeman, CEO Textmetrics: 'Onze op AI en machine learning gebaseerde software zorgt ervoor dat bedrijven en organisaties consistent en in lijn met interne richtlijnen communiceren. Hiermee wordt de afhankelijkheid van individuele medewerkers in communicatie naar klanten verkleind en de klanttevredenheid verhoogd. Het gaat daarbij om vindbaarheid via SEO, leesbaarheid van teksten en het met de juiste taal aanspreken van diverse doelgroepen. Daarbij moet extra rekening gehouden worden met laaggeletterdheid, diversiteit, het vermijden van ‘verboden’ woorden, consequent en correct gebruik van belangrijke termen, et cetera. Machine learning maakt de software steeds rijker, zodat de communicatie naar klanten steeds verder verbetert.'

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie