Ondernemen met AI: Textmetrics behaalt mijlpaal van 40.000 klanten
In de afgelopen periode werden onder andere contracten met Randstad, Independer, Allianz en ING getekend, waarmee het totaal aantal gebruikers van het platform boven de 40.000 uitgekomen is.
Digitalisering in coronattijd
De coronacrisis zorgt voor een sterk toenemende digitalisering bij bedrijven en organisaties in hun contacten met klanten, met belangrijke voordelen zoals gemak, snelheid en efficiëntie. Dit vraagt echter veel van organisaties en hun medewerkers die nu vanuit huis werken. De behoefte naar doeltreffende communicatie met klanten neemt sterk toe en dient naar een hoger niveau getild te worden. Tegelijk moeten kosten, misverstanden en extra handelingen geminimaliseerd blijven.
Marcel Leeman, CEO Textmetrics: 'Onze op AI en machine learning gebaseerde software zorgt ervoor dat bedrijven en organisaties consistent en in lijn met interne richtlijnen communiceren. Hiermee wordt de afhankelijkheid van individuele medewerkers in communicatie naar klanten verkleind en de klanttevredenheid verhoogd. Het gaat daarbij om vindbaarheid via SEO, leesbaarheid van teksten en het met de juiste taal aanspreken van diverse doelgroepen. Daarbij moet extra rekening gehouden worden met laaggeletterdheid, diversiteit, het vermijden van ‘verboden’ woorden, consequent en correct gebruik van belangrijke termen, et cetera. Machine learning maakt de software steeds rijker, zodat de communicatie naar klanten steeds verder verbetert.'