Nieuwe advertentiemogelijkheid in Google Maps: Promoted Places

Nieuwe advertentiemogelijkheid in Google Maps: Promoted Places

Redactie Baaz
Een aantal bekende Amerikaanse retailers neemt deel aan een test van Google Maps. De test is een pilotversie van ‘Promoted Places’, een nieuwe advertentiemogelijkheid, waarbij deelnemende winkeliers een anders uitziende ‘speld’ krijgen.

Google Maps lanceert pilotversie van Promoted Places

Onder andere Amerikaanse retailers Starbucks en MAC Cosmetics doen mee aan de pilot-versie. Met ‘Promoted Places’ krijgen bedrijven en winkeliers de mogelijkheid om in Google Maps te adverteren. Wanneer een Google Maps-gebruiker op een locatie zoekt, wordt de ‘speld’ van een adverterende winkel anders weergegeven. Zo krijgt de pin het logo van de betreffende winkel en de tekst krijgt een andere kleur dan de ‘normale’ winkels in de omgeving. Ook wordt er een foto en een beknopte tekst aan toegevoegd.

Android

De pilot van Promoted Places is momenteel te vinden in de Android-versie van Google Maps. Met deze vorm van adverteren speelt Google in op de alsmaar groeiende populariteit van mobiel internetgebruik en de vele lokale zoekopdrachten die worden gedaan.

Lees ook: Praat met je klanten via Google zoekopdrachten

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie