LinkedIn lanceert nieuwe versie Sales Navigator
LinkedIn lanceert een nieuwe versie van hun Sales Navigator.

LinkedIn lanceert nieuwe versie Sales Navigator

Redactie Baaz
Er gebeurt tegenwoordig steeds meer via internet met name via social media, zoals bijvoorbeeld het verkopen van producten en diensten. Met een nieuwe versie van de Sales Navigator biedt LinkedIn een oplossing die het voor sales-professionals makkelijker maakt om zich te focussen op de juiste mensen, bedrijven, én om geïnformeerd te blijven over hun belangrijkste updates.

Social media en overal aanwezige gegevens hebben de manier waarop diensten en producten verkocht en gekocht worden, veranderd. Mensen die hun producten online verkopen hebben volgens een onderzoek van LinkedIn LinkedIn Social Selling Index Survey, Feb 2014 51% meer kans om hun quotum te halen.

Verbeteren en efficiënter

LinkedIn is daarom met een nieuwe versie van Sales Navigator gekomen. De bedoeling is dat het de relaties tussen koper en verkoper verbeterd en efficiënter maakt. De nieuwe Sales Navigator gebruikt daarbij het netwerk van LinkedIn, dat 316 miljoen leden heeft, en de data die daaronder ligt. Op deze manier is het mogelijk om je op de juiste mensen te richten.

Standalone SaaS

Gebruikers van de originele Sales Navigater probeerden hun verkopen te doen met behulp van hun ervaring op LinkedIn. De nieuwe versie is een volledige standalone SaaS (software as a service) met een aparte login. De informatie over accounts en contacten die je als sales-professional graag wilt hebben wordt door de Sales Navigator direct naar je toegestuurd. Ook zijn de belangrijkste aanbevelingen per account en nieuws updates voor het eerst beschikbaar gemaakt.

Web

De Sales Navigator is vanaf vandaag beschikbaar voor het web en is er voorlopig alleen in een Engelstalige versie. De plannen zijn om later een mobiele app te maken en verschillende talen toe te voegen.

De belangrijkste zaken die de nieuwe Sales Navigator je biedt op een rijtje:

  1. Je kunt je focussen op de juiste mensen en bedrijven die passen bij je klant/leadprofiel.
  2. LinkedIn verrijkt dat met updates en dus context rondom je target accounts.
  3. Je kunt kijken wie binnen jouw organisatie de beste link heeft bij iemand van je prospect
  4. Doordat je de context en de juiste ingang hebt, hoef je niet meer koud te bellen maar kun je relevant en betekenisvol binnenkomen, zodat de kans op een langdurige relatie aanzienlijk stijgt.
Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie