Layer wint Vodafoneprijs met 'augmented reality'

Redactie Baaz
Het bedrijf Layer heeft vrijdag de Vodafoneprijs Mobile Clicks gekregen voor een succesvolle zogenoemde 'augmented reality'-browser.

Vodafone Mobile Clicks 2009 (www.vodafonemobileclicks.com) is een competitie voor innovatieve start-ups die werken voor/met mobiel internet. Een vijfkoppige jury beoordeelde de site, dienst of applicatie van drie Nederlandse en drie Britse finalisten.  

Van de in totaal 100 deelnemers won Layar 75 duizend euro voor de zogenoemde mobiele augmented reality-browser. MobyPicture won 50 duizend euro voor een foto-/ videodeelservice vanaf je mobiel. Het onlinesamenwerkingstool voor architecten en ingenieurs van Woobius kreeg 25 duizend euro.

Vodafone Mobile Clicks bestond uit vier selectierondes verspreid over de periode april tot en met september 2009. Iedereen ouder dan 18 jaar met een goed idee voor een site, dienst of applicatie voor mobiele apparaten kon zich inschrijven. Diensten van bestaande start-ups, mits jonger dan 3 jaar, mochten ook meedoen.

De jury bestond uit Vincent Everts (Trendwatcher en Gadget expert), Rudy de Waele (Oprichter Mobile Monday Barcelona en Madrid en het Mobile 2.0-evenement), Richard Titus (ondernemer in nieuwe media), Lee Epting (Vodafone Group) en Heike Scholz (Blogger MobileZeitgeist).

Vodafone Mobile Clicks 2009 heeft als doel de mobiele internetsector in Nederland en het Verenigd Koninkrijk een extra impuls te geven. In Nederland vindt de competitie dit jaar voor de tweede, achtereenvolgende keer plaats. In Groot-Britannië is de wedstrijd voor de eerste keer georganiseerd.

Bron: Vodafone

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie