Laat je marketing onder de loep nemen door PostNL
Nu de economie aantrekt, willen veel mkb’ers hier graag op inspelen met reclame. Toch weten zij vaak niet wat de beste manier is om klanten naar de winkel of webshop te lokken. PostNL biedt mkb’ers nu de mogelijkheid hun marketingactie te laten beoordelen.
Goede marketing is belangrijk voor elk bedrijf, maar helemaal voor ondernemers in de retail. Je wilt tenslotte zo veel mogelijk klanten naar jouw winkel of webshop trekken, maar ook nieuwe klanten aanboren en je huidige klanten aansporen vooral weer terug te komen naar jouw onderneming. PostNL geeft mkb’ers de komende twee weken de tijd om gratis een reclame uiting als banners, flyers, kaarten, brieven of e-mails te laten beoordelen door hun direct marketing experts. Op www.heteffectvandirect.nl kunnen ondernemers hun reclame uitingen uploaden, waarna ze van de PostNL experts feedback ontvangen en praktische tips om het bereik te vergroten. Daarnaast maken deelnemers kans op een op maat gemaakte PostNL reclameactie twv. 750 euro.
Marketing weer oppakken
Volgens Ludo Voorn, directeur marketing bij PostNL, is dit precies het zetje dat veel ondernemers nodig hebben om hun marketingacties weer aan te zwengelen. ‘Recent heeft het CBS mooie cijfers bekendgemaakt over de detailhandel. Dit betekent dat de consument weer geld uitgeeft aan kleding, drogisterij- en woninginrichtingsartikelen. Een effectieve reclamebesteding stimuleert het winkelbezoek. Wij hebben jarenlange ervaring om met de juiste combinatie van middelen, zoals mailings, folderacties, e-mailings of Facebook advertenties direct tussen de ogen en in het hart van klanten te komen. Deze expertise willen wij met de MKB Reclamecheck graag delen met ondernemers. Zodat zij meer klanten naar de winkel of webshop halen, meer omzet genereren of hun klantenkring weten te behouden.’
Whitepaper
Mkb’ers kunnen vanaf 25 augustus tot en met 4 september 2015 hun marketing uiting hier uploaden. Tevens kun je op de site het whitepaper ‘Effectieve reclametips’ vinden, waarin PostNL ondernemers inzicht en inspiratie biedt om een direct marketing actie op een andere manier in te zetten en te optimaliseren.