Klanten van bol.com zijn het afgelopen jaar nog meer gaan kopen bij de lokale ondernemers die via bol.com verkopen
Meer verkooppartners en meer bezoekers
De PlatformMonitor toont verder dat het aantal lokale verkooppartners, evenals het aantal actieve klanten in een jaar tijd is toegenomen op bol.com.
Zo verdubbelde het aantal ondernemers in Nederland en België in ruim een jaar van 23.000 ondernemers (maart 2020) naar 47.000 in juni 2021.
In een jaar tijd groeide ook het aantal actieve klanten in Nederland en België van ruim 11 miljoen (juni 2020) naar 12,8 miljoen (juni 2021).
Ook het aantal winkelbezoeken is in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar fors gestegen.
Zo is het aantal winkelbezoeken in Nederland in juni 2021 met 13 miljoen gegroeid naar 102 miljoen (juni 2020: 88,8 miljoen).
In België groeide het aantal winkelbezoeken het afgelopen jaar met 3 miljoen naar 27 miljoen per maand.
Boeken en mobiele telefoonhoesjes nog steeds populair
Zowel in Nederland als in België verkopen partners op bol.com dit kwartaal het meeste boeken en mobiele telefoonhoesjes.
Niet-medische mondmaskers, telefoonscreenprotectors en fidget speelgoed zijn het afgelopen kwartaal gedaald in populariteit.
De PlatformMonitor geeft ook inzicht in de artikelen die consumenten op het platform zoeken, maar die nog niet worden aangeboden door partners.
Zo krijgen partners van bol.com de kans om deze artikelen als eerste aan te bieden op bol.com. De lijst van artikelen wordt elk kwartaal gedeeld met partners.
Kijk voor alle resultaten in de nieuwste PlatformMonitor van bol.com.
In Nederland neemt in een jaar tijd het omzetaandeel van verkooppartners van bol.com met bijna 4% toe naar ruim 61%.
Het omzetpercentage van bol.com als verkoper neemt verder af. België laat een ander beeld zien.
Het percentage dat verkocht wordt door verkooppartners ligt 3% lager dan hetzelfde kwartaal in 2020.
Het omzetaandeel is met 63,5% echter hoger dan in Nederland. Dit blijkt uit de PlatformMonitor van bol.com waarin elk kwartaal wordt ingezoomd op de laatste trends en ontwikkelingen op het platform.
Door vier keer per jaar waardevolle data te delen wil bol.com lokale ondernemers kansen bieden de groei van hun onderneming te versnellen.Zo creëert bol.com samen met hen de beste winkel voor Nederlandse en Belgische klanten.