Je aftersales verbeteren met drukwerk op drie manieren

Je aftersales verbeteren met drukwerk op drie manieren

Redactie Baaz
Je steekt superveel tijd om nieuwe klanten binnen te halen. In het hele traject heb je veel contact en probeer je te zorgen dat die potentiële klant ook daadwerkelijk bestelt of een dienst afneemt. En daarna blijft het stil. Of misschien nog een mailtje met het verzoek om een review te schrijven. Zonde! In dit artikel lees je drie manieren om met fysiek drukwerk nog wat extra aandacht aan je klant te geven zodat ze ook blijven bestellen!

1. Een flyer met de vraag om een review te schrijven

Als je een product verkoopt dan is het een kleine moeite om een leuk kaartje of een flyer in de doos te stoppen. Hier kan je meerdere dingen mee doen. Je kan bijvoorbeeld vragen om een beoordeling achter te laten. Ook kan je op de flyer andere producten of acties laten zien die misschien ook relevant zijn voor deze klant. Om meer interactie op social media te krijgen zou je ook een verzoekje kunnen doen om een foto van het product te delen waarin de klant jouw social kanalen kan taggen. Genoeg opties dus! En een flyer drukken hoeft helemaal niet duur te zijn.

2. Verwelkom nieuwe klanten met een kaartje

Ben je super blij met een nieuwe klant? Wat is er dan leuker dan een mooie ansichtkaart drukken en hier een leuke persoonlijke boodschap op te schrijven. Het is persoonlijk en ook nog eens veel origineler dan een welkomstmailtje. Wedden dat deze klant onder de indruk is en niet zomaar overstapt naar een concurrent?

3. Heb je een foutje gemaakt? Laat weten dat het je spijt!

Bij elk bedrijf worden fouten gemaakt, bij jouw bedrijf waarschijnlijk ook. Dit is natuurlijk altijd vervelend maar ook een kans om weer te leren. Hoe kunnen we dit morgen anders doen zodat deze fout niet nogmaals wordt gemaakt? Hadden we de klant beter kunnen inlichten? Je kop in het zand steken is niet slim. Laat je klant weten dat jij er ook erg van baalt dat het zo gelopen is. Dit kan telefonisch of via de mail, maar nog leuker is om een kaart te sturen met een welgemeend excuus. Een reep chocola doet het overigens ook altijd goed.

Hopelijk weet je met deze drie tips nog meer klanten te behouden. Het behouden van een klant is tenslotte veel voordeliger dan het binnenhalen van een nieuwe klant. Klantbeleving is hierbij het toverwoord. Wees zuinig op je klanten en laat blijken dat je blij met ze bent!

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie