Inkoop van etiketten: lastiger dan het lijkt
Iedere ondernemer is dagelijks bezig om het uiterste uit zijn of haar bedrijf te halen. Strategiebepaling en -uitvoering, personeelszaken, mogelijke deals en klantenonderhoud: het zijn slechts een aantal zaken dat binnen het werkpakket valt. Belangrijk, maar ook de details moeten kloppen. Denk bijvoorbeeld aan het inkoopbeleid en in het bijzonder aan de inkoop van drukwerk als etiketten. Er valt hier namelijk voor elke ondernemer met vraag naar etiketten behoorlijke winst uit te halen.
Grote vraag: waar koop je jouw etiketten in? Het internet staat bomvol websites die de inkoop van etiketten mogelijk maken, maar lang niet altijd tegen vergelijkbare prijzen. Om een goede afweging te maken tussen de verschillende mogelijkheden, is het allereerst verstandig te inventariseren welke soorten etiketten je nodig hebt. Vervolgens kan je op zoek naar jouw leveranciers. Maar waar laat jij je keuze vanaf hangen? Wij helpen je op weg.
1. Inventarisatie
We zeiden het al eerder, maar zet allereerst op een rij wat jij allemaal wilt bestellen. Verzendetiketten, magazijnlabels of toch kantooretiketten? Stel je bijvoorbeeld voor dat je onder je grote bestelling houtlabels nodig hebt en zaken wilt doen met een bedrijf dat dit niet aanbiedt, dan kost je dit een hoop verspeelde energie. En er is vast en zeker een bedrijf dat aansluit bij je wensen en behoeften. Want dat jij een passend bedrijf weet te vinden, dat staat buiten kijf.
2. Budget
Als je hebt geïnventariseerd wat je nodig hebt, is het belangrijk je budget vast te stellen. Want hoeveel geld wil je uitgeven aan de aankoop van etiketten? Er zijn verschillende Nederlandse websites die tegen extreem lage prijzen etiketten aanbieden. Speelt geld geen grote rol? Dan is het misschien handig naar andere onderdelen van het inkoopproces te kijken. Zo sleep je alsnog je voordeel uit de gemaakte deal.
3. Service
Beschikt jouw bedrijf over voldoende middelen waardoor geld niet per definitie een rol speelt bij de inkoop van etiketten? Dan is het misschien handig te kijken naar de service die de verschillende bedrijven aanbieden. Verkeerde levering? Geen levering? Of een ander probleem? Het is dan te allen tijde handig dat je met een bedrijf zaken doet dat het probleem snel voor je oplost. Dat scheelt een hoop tijd en moeite. Want laten we eerlijk zijn: tijd is geld, zeker als ondernemer!