Het ideale bedrijfsuitje is avontuurlijk, feestelijk en motiverend
Wie een bedrijfsuitje moet plannen, loopt nog weleens vast: wat zullen we dit jaar nou weer eens organiseren? Wat vindt iedereen leuk? En: hoe hou je het motiverende aspect in ere, oftewel hoe heeft deze dag zijn positieve weerslag op het team? Een citygame of escape game is wat dit betreft een grote gemene deler. Net als het bezoeken van lokale horeca. Makkelijk bereikbaar voor vrijwel iedereen, en ongekend gezellig: zo ziet het ideale personeelsuitje eruit.
Thema: bevrijd de stad tijdens een escape game
Hoe mooi is het om met je personeel de stad van je onderneming te ontdekken tijdens een escape game! Escape the city organiseert deze speciaal voor bedrijven in onder meer Amsterdam, Tilburg en Utrecht. In teams van twee tot vier personen worden opdrachten uitgevoerd en raadsels opgelost, zoals je ook van allerlei populaire tv-programma's kent. Denk aan The Big Bang of Wie is de Mol?, maar dan gericht op de stad - en dus herkenbaarder. Dit is, na het eerste bakje koffie, de ideale manier om de teamdag tot een succes te maken. Vanzelfsprekend stel je de teams zo samen dat collega's van verschillende afdelingen elkaar beter leren kennen. Dat heeft zijn effect op de sfeer op de werkvloer, want er zal nog lang over nagepraat worden.
De eigen omgeving leren kennen is goud waard voor ondernemers
Citygames als bedrijfsuitjes worden steeds populairder omdat ze zo veel mooie dingen samenbrengen. Allereerst de schoonheid en de geheimen van een stad. Maar ook de manier waarop deelnemers samen moeten werken, elkaars talenten ontdekken en spelenderwijs te weten komen wie de leiders zijn. Die wetenschap pas je later toe op professioneel niveau. Ook het nader verkennen van de stad waar je onderneming gevestigd is, werpt zijn vruchten af. In bijvoorbeeld de communicatie via sociale media komt het heel goed van pas als je het nodige over je omgeving weet.
Lokale horeca voor lunch en diner
Waar andere managers geneigd zijn om locaties buiten de eigen provincie op te zoeken op een dag als deze, blijven jij en je werknemers juist dicht bij huis. Zoek voor de lunch en het diner lokale horeca op. Zij weten het vanzelfsprekend te waarderen als je met een hele groep incheckt. Maar je versterkt de contacten met je omgeving eveneens. Het kan absoluut geen kwaad om tijdens het bedrijfsuitje enkele foto's te posten van het hele team dat bij een bevriend (en bij de doelgroep bekend) etablissement zit te genieten. Sterker nog, daarmee genereer je veel sympathie. Onderschat nooit de kracht van de regio, en zeker niet die van je bedrijfsimago.
Indirect duurzaamheid betrachten
Door voor deze locaties te kiezen, liefst op fietsafstand vanaf jouw vestiging, betracht je indirect duurzaamheid en ook die eigenschap oogst waardering. Net als met het kiezen van plaatselijke horeca, die eveneens met lokale producten werken en zo het aantal transportbewegingen beperkt. Het is een klein, maar mooi meegenomen element van deze gezellige dag. Eventueel zoekt de organisator van Escape The City de locaties voor lunch, diner en borrel uit, zodat je zelf misschien ook wordt verrast. Kortom: met een citygame in jouw stad heb je het fundament voor een succesvolle en vooral onvergetelijke dag gelegd.