Handige marketingtools voor het MKB
Marketingactiviteiten kunnen bij een midden- en kleinbedrijf veel kostbare tijd opslokken. Er zijn talloze marketingtools beschikbaar die de productiviteit en omzet verhogen en eentonige dagelijkse taken uit handen kunnen nemen.
1. MailChimp
MailChimp leent zich uitstekend voor het creëren van fraai uitziende e-mails door het simpele gebruik van drop-en-drag templates. Groot voordeel is dat de tool meerdere gebruikers toestaat. Daarnaast heeft MailChimp mobile apps waardoor het nog gemakkelijker is om abonnees te bereiken.
2. Getresponse
Getresponse is alom geliefd om haar features die e-mails automatiseren. Met deze tool is het kinderlijk eenvoudig een workflow te bouwen, die eenmaal ingesteld automatisch welkomste-mails, nieuwsbrieven, social media links en coupons kan sturen. Daarnaast geeft Getresponse analytics uitgebreid inzicht in data over je e-mailcampagnes en website.
3. Infusionsoft
Infusionsoft is de perfecte tool voor ondernemers die alles willen weten over hun publiek. Je kunt contacten importeren en organiseren met behulp van tags en segmentatie. Infusionsoft houdt het gedrag van bezoekers bij, die je vervolgens een prioriteit kunt geven. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om bij een bepaalde handeling automatisch een e-mail te sturen.
4. Marketo
Marketo focust zich op het genereren van nieuwe leads en is dus perfect voor beginners. De tool leidt je de weg in de wereld van zoekmarketing, social media en gedragsherkenning. Marketo biedt vooral een helpende hand in het achterhalen welke leads het waard zijn om tijd aan te besteden en welke niet.
5. Hubspot
Hubspot blinkt uit in het analyseren van data en assisteren op het gebied van SEO. Met een druk op de knop ontvang je een to-do lijst om je search engine optimalisatie een boost te geven.
6. ThriveHive
ThriveHive is vooral in het leven geroepen voor lokale ondernemers die nog weinig verstand hebben van marketing. De tool biedt een kant-en-klaar en op maat gemaakt marketingplan.