Groeimogelijkheden voor OneFit: Urban Sports Club haalt ruim 80 miljoen euro op in nieuwe investeringsronde
Ook Duitse stakeholder ProSiebenSat.1 wordt investeerder van Urban Sports Club en biedt daarmee groeikansen voor het Nederlandse sport- en fitness platform OneFit
Het Europese Urban Sports Club, moederbedrijf van het Nederlandse sport- en fitness platform OneFit, heeft ruim 80 miljoen opgehaald in een nieuwe investeringsronde.
De ProSiebenSat. 1 Group leidde de financiering en droeg bij met een combinatie van kapitaal en mediawaarde.
Met deze financiering zet OneFit, dat eerder deze maand met de opening van twee nieuwe steden officieel de grootste aanbieder van Nederland is, in op verdere roll out in Nederland en groei van de footprint met de zakelijke markt en ambities van de aangesloten partners als leidraad.
Naast ProSiebenSat.1, heeft Claret Capital Partners ook besloten te investeren in Urban Sports Club.
Investeerders als HV Capital, Partech, RTP Global, Rocket Internet en het Nederlandse INKEF Capital zijn ook bij de financiering betrokken.
Urban Sports Club richt zich met de investeerders op de toekomst van hybride sportmodellen: de groep bedrijven, waartoe ook het Nederlandse OneFit behoort, is marktleider in Europa en biedt zowel bedrijven als particulieren een flexibel, hybride sportmodel met indoor, outdoor en online trainingen. Het netwerk omvat meer dan 12.000 partnerlocaties in zeven Europese landen.
Urban Sports Club zal het nieuwe kapitaal investeren in strategische ontwikkeling, het verder uitbreiden van het aanbod en het versterken van de productie- en technologie divisies waarmee nieuwe banen worden gecreëerd.
OneFit ziet met de nieuwe investering groeimogelijkheden op alle fronten binnen het bedrijf en zal zich voornamelijk focussen op de groei binnen de zakelijke markt met OneFit for Business.
Zowel Urban Sports Club als OneFit geloven dat vitale werknemers de beste prestaties leveren voor werknemers, met deze strategische focus op B2B, wordt er een oplossing geboden om de gezondheid van werknemers te bevorderen.
“Deze investering zal uiteindelijk leiden tot meer sport voor meer mensen in heel Nederland.
Dat dit via ons platform zal gaan is natuurlijk prachtig, maar ons doel, dat iedereen voldoening haalt uit een actieve, gezonde en gebalanceerde levensstijl, daar werken we als bedrijf continue aan.
De Sweat & Joy lifestyle is onze drive! Met een steeds feller schijnend licht aan het einde van de corona tunnel is dit een heerlijke boost en een prachtig begin voor de meer dan 1.000 partners die wij in Nederland hebben, onze klanten en het gehele team!”, aldus Edouard Leeuwenburg, Managing Director van OneFit.
Tijdens de pandemie, waarin sportscholen noodgedwongen de deuren moesten sluiten, heeft OneFit online sportlessen aangeboden om leden de mogelijkheid te bieden thuis toch in beweging te blijven.
Nu de sportscholen officieel weer zijn geopend, ziet de toekomst voor de gehele sportindustrie er positief uit.
Met het voordeel van de schaalgrootte van Urban Sports Club, de kennis en nodige financiële middelen, ziet OneFit de bijzondere investeringsronde als een mooie groeimogelijkheid en biedt het kansen voor OneFit om naast het grootste sportplatform, ook officieel marktleider te worden in Nederland.