Glovo de baanbrekende multi-categorie bezorgapp en een van 's werelds toonaangevende bezorgplatforms krijgt hulp

Glovo de baanbrekende multi-categorie bezorgapp en een van 's werelds toonaangevende bezorgplatforms krijgt hulp

Redactie Baaz

Startup Glovo, de bezorgdienst met hun hoofdkantoor in het Spaanse Barcelona, heeft Orange Business Services in dienst genomen.
Orange zal de wereldwijde uitbreidingsplannen van Glovo ondersteunen met een breed gamma aan contactcenter- en telefoniediensten.  

Glovo werd aanvankelijk gelanceerd in een paar Spaanse steden, maar heeft zich na succesvolle resultaten snel uitgebreid.
Glovo is momenteel actief in 20 landen in Europa en Afrika.
De startup belooft iedereen gemakkelijk toegang te geven tot alles in hun stad, van afhaalmaaltijden en kruidenierswaren tot medicijnen, geleverd binnen 30 minuten na bestelling via de mobiele app.  

Om het lanceringsplatform van de startup te helpen opschalen voor internationale activiteiten en aanhoudende groei, heeft Glovo gekozen voor de 100% cloud based digital voice services van Orange.
Glovo kan nu gemakkelijk wereldwijd telefoniediensten implementeren en de gesprekskwaliteit garanderen, terwijl het ook voldoet aan de lokale vereisten voor een bepaald land. 

Wereldwijd verbonden 

Orange Business Services beheert Glovo's internationale call collection voor verkopers en de klantenservice via Contact Center Access.
Het platform biedt verschillende soorten nummers zoals gratis nummers, doorschakelnummers en routing zonder technische of wettelijke beperkingen in meer dan 150 landen en regio's.
Facturering vindt plaats op zowel lokaal als centraal niveau, waardoor Glovo zijn middelen beter kan beheren.  

Business Talk van Orange stelt Glovo in staat om zijn telecomkosten te optimaliseren, meerdere lokale providers te vervangen en snel diensten te lanceren in nieuwe landen.
Via de selfcare-portal kan het bedrijf in realtime bestellingen plaatsen, voice sites en bijbehorende opties configureren en beheren. De portal biedt ook inzicht in het gebruik. 

Bovendien heeft Orange twee SIP-trunks ingezet voor Glovo om meer dan een miljoen gesprekken per maand te beheren en te besparen op telefoonverkeer en aansluitkosten.
De SIP-trunks bieden Glovo ook operationele eenvoud, waaronder de mogelijkheid om te kunnen schalen, multichannel communicatie naadloos te integreren en het aanpassingsvermogen te garanderen. 

"Ons partnerschap met Orange Business Services ondersteunt onze snelle groeistrategie, waardoor we snel nieuwe landen en steden kunnen opnemen, het algemene beheer kunnen vereenvoudigen en de kosten kunnen drukken.
De oplossing werd in vier maanden tijd geleverd, en we zijn er bijzonder tevreden over. Het resultaat is dat we tot 40% besparen op ons totale voice managementbudget", zegt Ludovic Magnier, Customer Service Platforms Manager bij Glovo. 

"Het is geweldig om samen te werken met innovatieve startups zoals Glovo. De uitgebreide mogelijkheden van onze digitale voice-tools, samen met ons wereldwijde bereik, flexibiliteit en expertise, ondersteunen het bedrijf bij het bereiken van zijn doel als een belangrijke internationale speler in de markt van bezorgdiensten," zegt Nemo Verbist, Senior Vice President, Europe, Orange Business Services. 

Photo by Connor Houtman on Unsplash

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie