Flinke groei bedrijfsautomarkt

Flinke groei bedrijfsautomarkt

Redactie Baaz
De groei van de verkopen van gebruikte bedrijfsauto’s door autobedrijven was in 2016 6,5 procent, zo blijkt uit cijfers van VWE Trendweb.

Autobedrijven verkochten 93.508 lichte bedrijfsauto’s (B2C), 5.706 meer dan in 2015. De verkopen tussen eindgebruikers onderling (C2C) stegen van 73.754 naar 76.415 bedrijfsauto’s

Deze groei van 3,6 procent is een sterke verbetering ten opzichte van de daling van deze markt in 2015. De totale verkopen binnen beide kanalen groeiden met 5,2 procent naar 169.923 bedrijfsauto’s. Een belangrijke reden voor deze groei is de aantrekkende economie waardoor er meer werk is voor bedrijven. 

Volkswagen versterkt marktleiderspositie, groei Ford en Fiat

Het aantal B2C verkochte Volkswagens groeide met 10,5 procent. Deze sterke groei betekent dat er meer dan twee keer zoveel bedrijfswagens van VW werden verkocht als van Mercedes-Benz, het tweede merk in deze markt. Fiat en Ford groeiden in 2016 zeer sterk. 

De volgorde binnen de merken top 10 veranderde echter niet. Dalingen waren er alleen bij merken die kleiner zijn binnen de bedrijfsautomarkt; Seat, Mitsubishi, SsangYong, Land Rover en Hyundai. 

Top 10-merken occasionverkopen B2C

Met een groei van 13,7 procent versterkte de VW Caddy de positie als marktleider van de modellen. Sterke groei was er ook voor de Fiat Doblò, Peugeot Expert en Mercedes-Benz Sprinter. 

Van de meeste andere bedrijfsauto’s werden er in 2016 meer verkocht, alleen de kleinere modellen van Citroën; de Jumpy (-1,4%) en Berlingo (0,0%), bleven wat achter.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie