DoubleClick-advertenties nu ook op mobieltjes
DQ&A is als eerste in Europa gestart met het aanbieden van advertenties op mobiele telefoons via het platform van Doubleclick.
DoubleClick Mobile werkt volgens DQ&A op negentig procent van de mobieltjes, in totaal zo'n vierduizend verschillende modellen. Het voordeel van het systeem is volgens de aanbieder dat mobiele campagnes op dezelfde manier gemeten kunnen worden als reguliere online campagnes. Adverteerders kunnen ook een rapport krijgen waarin online en mobiel gecombineerd zijn.
Doubleclick Mobile werkt met het bekendste DoubleClick-product, DART for Publishers, software waarmee bedrijven advertentiecampagnes kunnen beheren. DQ&A belooft dat de advertentie automatisch wordt aangepast aan het type mobiele telefoon. Advertenties op basis van de actuele locatie van een telefoon is nog niet mogelijk, maar dat verwacht de aanbieder op langere termijn wel.
DoubleClick is een van de grootste dienstverleners voor online advertenties. Google probeert het bedrijf over te nemen, maar stuit op monopoliebezwaren.
Doubleclick Mobile werkt met het bekendste DoubleClick-product, DART for Publishers, software waarmee bedrijven advertentiecampagnes kunnen beheren. DQ&A belooft dat de advertentie automatisch wordt aangepast aan het type mobiele telefoon. Advertenties op basis van de actuele locatie van een telefoon is nog niet mogelijk, maar dat verwacht de aanbieder op langere termijn wel.
DoubleClick is een van de grootste dienstverleners voor online advertenties. Google probeert het bedrijf over te nemen, maar stuit op monopoliebezwaren.