Dit zijn de 11 meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland
Dit zijn de 11 meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland

Dit zijn de 11 meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland

Redactie Baaz
Al elf jaar organiseert het internationale consultancy bureau BearingPoint de Customer Centric DNA awards, afgekort CCDNA. Voor de vierde maal vond de Nederlandse editie plaats waarmee bedrijven binnen elf categorieën genomineerd konden worden op het gebied van klantgericht ondernemen.

De awards werden uitgereikt op basis van onderzoek, uitgevoerd door DVJ Insights onder 11000 klanten van 96 bedrijven waarin het contact met de klant centraal stond. Awards werden uitgereikt in elf categorieën met daarnaast de overall winnaar-award. Toyota komt dit jaar als beste uit de bus op het gebied van klantvriendelijkheid, en krijgt een overall winnaar-award en een award binnen de categorie Automobiel industrie. De gehele lijst is als volgt:

  • Automobiel industrie: Toyota
  • Bankensector: Triodos
  • Energie industrie: Greenchoice
  • Kranten: Trouw
  • Netbeheerders: Delta
  • Offline retail: Blokker
  • Online retail: Coolblue
  • Internet providers: XS4ALL
  • Mobiele providers: Simyo
  • Reis industrie: Corendon
  • Verzekeraars : Ditzo

Uit het onderzoek komt in ieder geval naar voren dat klanten vooral veel belang hechten aan persoonlijk contact met medewerkers, zelfs als het proces naar het product of de service niet optimaal is. Zo is Corendon winnaar in de categorie Reis industrie geworden ondanks dat de proces naar het product of service die zij leveren niet optimaal was. Het contact met de klant en de service die zij verlenen werd echter geprezen door klanten, waardoor ze toch een award in ontvangst mochten nemen.

Meer informatie over de awards vind je op de site van de CCDNA awards.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie