Deens tech- en modeplatform richt pijlen op diversiteit in campagne

Deens tech- en modeplatform richt pijlen op diversiteit in campagne

Redactie Baaz
Modeplatform Miinto heeft het in de smiezen wanneer het aankomt op diversiteit. Het techbedrijf geeft het thema de hoofdrol in een zeer opvallende campagne.

'Find Yourself' is de naam van de campagne, waarin onder andere een Deense vrouw - Maria - haar verhaal deelt om zo mensen over de hele wereld aan te sturen om diversiteit te respecteren en om jezelf te zijn.

Maria wordt geëerd in een nieuwe campagne voor Miinto, welke met de slogan 'Find Yourself' haar transformatie van man tot vrouw laat zien. 

Acceptatie en sympathie voor diversiteit

Hiermee wil ze meewerken aan het vergroten van de acceptatie en sympathie voor diversiteit. In de video, welke de boodschap van de campagne ondersteund en waar de Brit Jamie Raines ook al liet zien hoe hij zijn transformatie onderging van meisje tot jongen, wordt er een blik geworpen op Maria’s transformatie. 

Het Deense platform wil meer levensverhalen delen in de lijn van 'Find Yourself, maar voor nu zijn het Jamie en Maria’s verhalen die een krachtig eerste hoofdstuk vormen en de boodschap van de campagne op de best mogelijke manier overbrengen: iedereen moet zichzelf kunnen uiten op welke manier dan ook – ongeacht van wie ze zijn en waar ze in hun leven staan. 

True To Me T-Shirt

De campagne focust zich naast de video’s van Maria en Jamie ook op diversiteit door middel van een True To Me T-Shirt, welke gemaakt is in samenwerking met Jamie en Audace Copenhagen. De opbrengst van de verkoop zal volledig worden gebruikt in Jamie’s werk om acceptatie te bewerkstelligen rondom de LGBT+ community.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie