Bynder zet in op kunstmatige intelligentie voor marketeers
Bynder heeft een primeur met de integratie van Amazon Rekognition. De marktleider in digital asset management (DAM) gaat gebruikmaken van kunstmatige intelligentie (AI).
Hiermee maakt Bynder naar eigen zeggen enorme tijdswinst mogelijk voor marketeers, doordat dagelijkse processen nog verder gestroomlijnd en geautomatiseerd kunnen worden. Tijd die eerder verloren ging aan het vinden van de juiste afbeeldingen kan voortaan beter besteed worden.
'AI is de toekomst van marketing,' aldus Chris Hall, oprichter en CEO van Bynder. 'Dankzij de mogelijkheden die wij nu kunnen bieden, wordt de software van Bynder meer dan een brand management tool voor marketeers. We maken administratieve taken overbodig, waaronder het uploaden en organiseren van bestanden, dat veel eenvoudiger wordt. Gebruikers kunnen hiermee uren tijdswinst boeken. De toegevoegde waarde is exponentieel.'
Innovatie zorgt voor enorme tijdswinst
Amazon Web Services lanceerde afgelopen november Rekognition, een op deep learning gebaseerde beeldherkenningstechnologie. Hiermee krijgen applicaties de mogelijkheid om afbeeldingen zonder menselijke hulp te analyseren, inclusief auto-tagging.
Met de toevoeging van AI kost het taggen van afbeeldingen nog maar een fractie van de tijd. Informatie en relevante keywords hoeven niet langer handmatig te worden toegevoegd.
kunstmatige intelligentie in de praktijk
Iedereen kan in een handomdraai de juiste bestanden vinden. Content die niet is getagged kan soms lastig of onmogelijk te vinden zijn. Dankzij de geautomatiseerde tags (80 procent accuraat zonder menselijke controle) kunnen bedrijven veel sneller de benodigde bestanden vinden.
Dankzij het gebruik van één overkoepelende set aan vaste tags wordt zoeken verder vereenvoudigd. Er wordt gebruik gemaakt van versimpelde tags, die voor iedereen snel te herkennen zijn. Hiermee wordt voorkomen dat bedrijven vergelijkbare afbeeldingen van uiteenlopende tags voorzien.
Bynder werd in 2013 opgericht door Chris Hall (foto). Het bedrijf is wereldwijd actief, met het hoofdkantoor in Amsterdam en andere kantoren in Spanje, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en de Verenigde Arabische Emiraten.