Bol.com experimenteert met augmented reality
Bol.com introduceert in samenwerking met INDG een gratis app waarmee meubels via augmented reality (AR) zichtbaar worden om klanten nog beter te helpen bij het maken van een goede keuze.
Via de camera op een iPhone of iPad zijn populaire meubels uit de bol.com winkel te bekijken alsof ze in je eigen woonruimte staan. Zo kun je als online shopper per meubelstuk beter visualiseren hoe het meubelstuk in huis staat en eenvoudig meerdere modellen of kleuren uitproberen zodat de kans op een ‘miskoop’ en retour wordt verkleind. De app gaat vooral uitkomst bieden bij het online aanschaffen van grotere en kostbare (woon)artikelen.
Maandelijks wordt de woonwinkel van bol.com zo’n 2 miljoen keer bezocht. Consumenten kunnen in deze winkel kiezen uit ruim 400.000 artikelen, waaronder ook de meubels van een groot aantal toonaangevende merken als Zuiver, Riviera Maison en Dutchbone.
De populaire artikelen van deze merken zijn dan ook opgenomen in de app. Bol.com maakt met deze app augmented reality (AR) op een makkelijke manier toegankelijk voor het assortiment van meerdere woonmerken.
120 meubels te zien via AR
De app bevat bij de lancering zo’n 120 meubels, waaronder tafels, banken, kasten, stoelen en fauteuils. Voor het gebruik van de app is alleen een iPhone of iPad nodig (2D weergave). Het is ook mogelijk om de artikelen via de app in 3D te bekijken, hiervoor moet de iPhone in een VR-bril geplaatst worden. In de komende maanden gaat bol.com verder experimenteren met de toepassing van AR in online winkelen.
Deze app voor bol.com is tot stand gekomen in samenwerking met INDG, bedenker van de app ‘Amikasa’. De app is gratis te downloaden via de woonwinkel van bol.com