Boekentip: succesvol netwerken in de zakelijke markt
Rob Tol, oprichter van de NetwerkAcademie heeft Het Netwerk Boek - over succesvol netwerken in zakelijke markten - compleet vernieuwd. Het boek is uitgebreid met 24 pagina’s.
Het boek biedt het zakenleven een praktisch overzicht van de mogelijkheden van doelgericht netwerken met een tiental nieuwe interviews, waaronder met Aad Ouborg, de ondernemer die een wereldbedrijf maakte met huishoudelijke artikelen van het merk Princess.
Rob: ‘Door mijn workshops kreeg ik steeds meer informatie en vragen uit de markt. “Hoe kan ik doelgerichter netwerken?”, “Wat moet ik wel en niet meer doen?”, “Hoe veranker ik het binnen mijn bedrijf?”, ”Waar haal ik de tijd vandaan?”, “Waar moet ik lid van worden?”. Allemaal vragen die ik beantwoord in mijn vernieuwde boek.'
Netwerken op social media
'Er is meer aandacht voor de mogelijkheden van social media, die in de afgelopen jaren enorm zijn uitgebreid. Social mediaspecialist Jeanet Bathoorn levert hier een grote bijdrage. Het boek is bedoeld om te inspireren en om ondernemers bewust te maken dat netwerken een cruciale rol kan spelen voor hun succes', vertelt Rob.
'Doordat ik colleges geef in het hoger beroepsonderwijs is het ook een studieboek geworden bij de hogescholen. Netwerken helpt studenten bij hun studie, het verkrijgen van een stage en vervolgens in hun carrière. De cases zijn uitgebreid en de materie wordt onderbouwd door onderzoeksresultaten van Motivaction. Ook netwerken met de pers en intern netwerken in projectgroepen komen aan de orde.’
Geven en gunnen
Het gaat bij netwerken niet om geven en nemen, maar om helpen. Netwerken is dan de efficiëntste, simpelste en leukste manier om je ondernemersdoelen te bereiken. Het boek omvat daarom de netwerkrotonde: strategische, tactische en operationele manieren om op lange termijn in contact te blijven met je doelgroep. Dit alles voorzien van illustraties, voorbeelden en tips.
Het Netwerk Boek (ISBN 978-90-812233-5-5) is voor 22,50 euro te bestellen via www.netwerkacademie.nl