Boek ‘Karakters in Retail’ feestelijk gelanceerd tijdens talkshow bij TMO Fashion Business School

Boek ‘Karakters in Retail’ feestelijk gelanceerd tijdens talkshow bij TMO Fashion Business School

Redactie Baaz

Gisteren werd het boek Karakters in Retail van journalist Yvo van Regteren Altena feestelijk gelanceerd tijdens een inspirerende talkshow bij TMO Fashion Business School in Doorn. Presentatrice Josephine van der Erve (verslaggever bij omroep WNL en maker van de podcast de Jongen Zonder Gisteren) leidde het gesprek met gasten - en tevens prominente karakters in het boek - Nikkie Plessen (N Brands), Roland Kahn (AMERICA TODAY) en Guillaume Philibert Chin (Filling Pieces). Samen met de auteur deelden zij hun unieke inzichten en ervaringen over ondernemerschap in de Nederlandse mode- en lifestyle-retail.

Tijdens de talkshow spraken de gasten openhartig over hun ervaringen:

 

  • Nikkie Plessen (N Brands): “Ik ben letterlijk vanuit een kamertje begonnen met een hele kleine collectie van zo’n 25 stuks. "Eigenlijk vond ik dat meteen veel spannender dan al die stand-upjes die je de hele dag voor tv moest doen.”
  • Roland Kahn (AMERICA TODAY): “Ik ben er pas later achter gekomen dat het goed is om mensen te stimuleren in ongehoorzaamheid." "Als iedereen alles volgens de regels doet, is er geen ruimte voor echte vernieuwing.”
  • Guillaume Philibert Chin (Filling Pieces): “Het is mijn grote drive om onze slogan ‘Bridge The Gap’ te blijven uitdragen. Ik wil een inclusief universum creëren waar verschillende mensen, stijlen en creatievelingen samenkomen. "Dat houdt mij elke dag gemotiveerd.”
  • Yvo van Regteren Altena: “Dit boek gaat niet alleen over mode en retail, maar over de mensen erachter. Hun verhalen tonen de creativiteit, passie en visie die onze industrie zo uniek maken.”

Karakters in Retail biedt een unieke blik op de drijvende krachten achter de Nederlandse retail. Met verhalen over ook de gevestigde namen Ronald de Waal (WE Fashion), Fokke de Jong (Suitsupply), Raymond Cloosterman (Rituals), Fred Gehring (Tommy Hilfiger), Madeleine Pauw & Christiaan Klein Pauw (Pauw Mode), Oger, Sander en Martijn Lusink (OGÉR) én vernieuwers zoals Jason Denham (DENHAM),  Philip Hillege (Skins Cosmetics) en Sharon Hilgers (My Jewellery), toont het boek de uitdagingen, successen en lessen van iconische ondernemers.

 

Het boek is vanaf heden beschikbaar voor € 24,99 bij boekhandels en online via Libris Blz., Bol.com en Managementboek.nl. Meer informatie is te vinden op www.karaktersinretail.nl. Uitgever: Zynchrone Media.

 

Citaten uit het boek:

 

  • Ronald de Waal (WE Fashion): “Je moet incasseringsvermogen hebben en inzien dat het in onze markt onmogelijk is dat altijd alles goed gaat." "Er zijn gewoonweg te veel variabelen.”
  • Fokke de Jong (Suitsupply): “Retail draait natuurlijk deels om het product, maar het grootste deel van wat waarde creëert, zijn de mensen die hier werken.”
  • Raymond Cloosterman (Rituals): “Het gevaar van een groot bedrijf is dat op een gegeven moment het woord ‘gemiddeld’ binnensluipt. "Maar ‘average is killing’.”
  • Philip Hillege (Skins Cosmetics): “Wij probeerden klanten écht te inspireren, door hun gevoel voor geur te ontwikkelen. "We wilden van het bezoek aan een van onze winkels een zintuiglijke ervaring maken.”
  • Jason Denham (DENHAM): “Wees een meester in één ding voordat je alles doet.”

Over de auteur

Yvo van Regteren Altena is journalist, bekend van zijn bijdragen aan NRC, Quote en National Geographic. Hij heeft diverse boeken op zijn naam staan, waaronder Man & Pak, Oud Geld en Reizen Zonder Trekhaak. Sinds 2022 is hij de host van de populaire podcast De Snobcast. Daarnaast is hij actief als ‘retail-ervaringsdeskundige’ en oprichter van het nicheparfummerk YVRA 1958.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie