Bezoekers bedrijven ergeren zich aan volle parkeerplaatsen
Overvolle parkeerterreinen waar je minutenlang rond moet rijden om een plekje voor je auto te vinden, zijn de voornaamste ergernis van bezoekers aan bedrijven.
Betaald of geen plek
Wanneer een klant je bedrijf bezoekt is het belangrijk om een goede eerste indruk te maken. Genoeg parkeerplek hoort daar overduidelijk bij, want de overgrote meerderheid van de bezoekers van bedrijven geeft een volle parkeerplaats aan als grootste ergernis. Op een mooie tweede plek staat betaald parkeren bij bedrijven, blijkt uit onderzoek van hospitalityorganisatie Welkom! onder duizend werkende Nederlanders naar de gastvrijheid van Nederlandse organisaties.
Ontvangst
Vooral mannen ergeren zich aan een volle parkeerplaats, terwijl een derde van de vrouwen aangeeft zich eerder te storen aan betaald parkeren en onveilige parkeerplaatsen. Meer dan de helft van de Nederlanders hecht waarde aan het uiterlijk van een receptioniste of receptionist. Mannen hechten hier iets meer waarde aan dan vrouwen, ondanks dat slechts tien procent van de mannelijke ondervraagden zegt dat zij graag ontvangen worden door een knappe receptioniste. ‘Natuurlijk moet een receptionist er verzorgd uitzien, maar evenzo belangrijk is hoe bezoekers worden ontvangen en aangesproken. Beide aspecten bepalen de bezoekbeleving van je bedrijf’, aldus Ursula Buiteman van Welkom!.